01-04-2018 SVEB 1 – SV Melderslo 1: 1-1

SVEB 1 – Melderslo 1.

Gelijkspel waar wellicht meer in had gezeten.

De vraag vooraf was hoe Melderslo het zou gaan doen tegen een ploeg die duidelijk lager op de ranglijst stond en die naar verwachting niet zo ver naar voren zou spelen.
Het antwoord op deze vraag leek in het begin zeer goed te zijn, Melderslo startte aanvallend en leek de eerste 10 minuten op een voorsprong te komen, echter de diverse kansen op die voorsprong werden niet benut door de Melderslo spitsen.
De rest van de eerste helft ging daarna gelijkwaardiger op al moet hierbij gezegd worden dat de SVEB verdedigers 3 gele kaarten gegeven door scheidsrechter Thijssen nodig hadden om met name Bart Verheyen het voetballen onmogelijk te maken.
Kansen in deze periode van Jeroen Kallen (been net tekort) en een afgekeurd doelpunt door een twijfelachtig vlagsignaal van de clubgrensrechter van SVEB almede een kans van de thuisclub na twijfelachtig ingrijpen van onze Doelman Bas van Westerveld brachten geen verandering in de stand.
De rust ging dan ook in met een gelijke stand iets wat op dat moment gezien het hele spelbeeld wel terecht was.

Kort na de pauze was het even droog en waar iedereen hoopte “na regen komt zonneschijn” pakte dit helaas iets anders uit.
De wedstrijd ging verder zoals voor de rust matig voetbal met toch wel kansen aan beide zijde.
Een schotje van Bart Verheyen ( aparte redding doelman thuisclub ) en even later iets te lang treuzelen houdt de stand op 0 – 0.
Als het dan in de  60e minuut toch 0 -1 wordt door diezelfde Bart na prima doorkoppen van Jeroen Kallen lijkt het erop dat spreekwoordelijk “de zon doorbreekt”.
De vreugde is van korte duur, 4 minuten later verschijnt 1-1 op het scorebord als Jasper Janssen een voorzet van recht met een knappe schuiver doeltreffend afrondt.
Melderslo wisselt in deze fase 2 x, met Casper de Swart en Gijs Coenders proberen de rood witten nogmaals aan te zetten en gezien het aantal mogelijkheden in de laatste 20 minuten had niemand er verbaasd van opgekeken als de ploeg uit Melderslo de 3 punten mee naar huis had genomen.
Echter mogelijkheden van Gijs Coenders ( lat ) en Bart Verheyen ( schot voorlangs ) werden niet doeltreffend afgerond.
Hierdoor blijft de stand van 1-1 op het scorebord, achteraf duur en onnodig puntverlies.