04-12-2016: Rooi 1 – Melderslo 1

Korfbalsters SV Melderslo pakken opnieuw punten
De SV Melderslo-korfbalsters speelden zondag 4 december tegen KV Rooi 1 uit Sint-Oedenrode. De laatste confrontatie buiten werd onnodig verloren door SV Melderslo, dus het team had nog wat goed te maken. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal ‘De Streepen’ in Sint-Oedenrode.

SV Melderslo begon niet bepaald sterk aan de wedstrijd. Het kwam meteen op voorsprong, maar het liet geen mooi spel zien, waardoor KV Rooi bij kon blijven en daarna zelfs op 6-4 voor kon komen. Na een time-out herpakte SV Melderslo zich enigszins en bij rust had het team KV Rooi weer ingehaald tot 6-8. Na rust bleef het spelbeeld echter hetzelfde. Beide teams speelden niet op hun best. Er was maar weinig sprake van mooie aanvallen en er werd weinig gescoord. Bovendien speelden beide ploegen slordig. In de slotfase stond er een stand van 9-10 op het scorebord. SV Melderslo speelde de wedstrijd echter wel sterk uit door in de laatste minuten nog twee maal te scoren. Hierdoor kon de ploeg uiteindelijk toch met een vrij duidelijke 9-12 overwinning naar huis. Voorlopig staat SV Melderslo hiermee op een vierde positie in de Hoofdklasse. Wil het team echter volgende week tegen Prinses Irene 1 uit Nistelrode punten pakken, zal het met beter spel moeten komen.