05-10-2017 Kwie-Venlo 1 – Melderslo 1: 3-6

SV Melderslo neemt  belangrijke drie punten mee naar huis tegen KWIEK Venlo 3-6 .

Zondag stond Kwiek venlo tegen Melderslo op het programma. De wedstrijd begon een kwartier later en met een minuut stilte voor de onlangs  omgekomen 22-jarige Ömer Köksal in Blerick.

Na de aftrap was het nog even zoeken voor Melderslo. Maar in de tweede minuut kreeg Melderslo vanuit de rechterhoek net buiten het strafschopgebied een vrije trap.  Deze werd  door Jeroen Gubbels met een  werelds schot in de linkerbovenhoek geplaatst 0-1.Lekker begin voor Melderslo maar dit konden ze niet lang  vasthouden. Door een  snelle uitbraak van Kwiek was het even later alweer 1-1. Melderslo had moeite met de behendige spelers van Kwiek Venlo. In de 21ste werd een voorzet van Kwiek door Rob Driessen onfortuinlijk in het eigen Doel gekopt. 2-1. Kwiek was de betere partij in deze eerste helft maar Melderslo kreeg in de laatste minuut nog 2 kansen op de gelijkmaker. Rik spreeuwenberg schoot vanaf een 30 meter met een geweldige pegel op de lat. En Jeroen Gubbels miste een minuut later een open kans voor doel. Ruststand 1-2.

Na de rust waren beide ploegen beter aan elkaar gewaagd en wist Melderslo beter om te gaan met het snelle spel van Kwiek Venlo. In de 52ste resulteerde dit in de gelijkmaker met het hoofd door Bart Theeuwen na een hoekschop 2-2.  In de 62ste kreeg de middenvelder van Kwiek Venlo zijn tweede geel en moest er dus af met rood. Melderslo profiteerde al snel. In de 64ste kopte Stan vd Pas mooi terug op Stijn Vullings die de 2-3 op het scorebord zette. Toch was het Kwiek die het antwoord met tien man alweer snel gaven en het doel troffen 3-3 . Het was even wachten tot de volgende kans. Maar in de 81ste was het Jeroen Gubbels vanaf links met een mooie voorzet op Jeroen Kallen. Niet te missen met het hoofd. 3-4 Het verzet was gebroken.  In de 85ste alweer Jeroen Gubbels op links het strafschopgebied in, neergehaald en strafschop. Deze werd zeer koeltjes door Jeroen Kallen binnengeschoten 3-5. In de 88ste mochten twee invallers hun aandeel voor deze wedstrijd nog afgeven. Casper gaf een mooie paas op paul Vullings die met een bekeken schuiver de eindstand op het bord zette. 3-6 Het mag ook gezegd worden dat de scheidsrechter de heer Thijssen een prima wedstrijd heeft gefloten.