07-05-2017: SV Melderslo – Dakos 1: 6 – 5

Nipte winst voor SV Melderslo-korfbalsters

De korfbalsters van SV Melderslo speelden op zondag 7 mei tegen DAKOS 1 uit Someren. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo.

Dat het geen gemakkelijke wedstrijd ging worden, was vanaf het begin duidelijk. Beide ploegen hadden moeite met scoren, mede doordat beide verdedigingen strak stonden, maar zowel SV Melderslo als DAKOS was slordig in de afronding. Na 25 minuten spelen was er pas één keer gescoord en was de stand 0-1 in het voordeel van DAKOS. Daarna werden beide ploegen wat scherper. Door een strafworp wist DAKOS vrij snel op 0-2 te komen, maar SV Melderslo had daar met een mooi uitgespeelde doorbraak snel antwoord op. Voor het rustsignaal scoorden beide ploegen nog een keer, waardoor SV Melderslo in de rust tegen een 2-3 achterstand aankeek. Na rust lukte het SV Melderslo de achterstand om te buigen in een voorsprong van eerst 4-3, daarna 5-3. Verdedigend bleef de ploeg scherp, maar het scoren bleef toch moeilijk. Toen DAKOS weer terugkwam tot één doelpunt verschil, wist SV Melderslo op het goede moment toch weer een doelpunt te maken. In de slotfase werd het nog even spannend doordat DAKOS met een afstandsschot weer terugkwam op 6-5, maar de winst gaf SV Melderslo niet meer uit handen. Geen ruime zege en geen mooie wedstrijd, maar de punten bleven in Melderslo en daarmee was het doel van de dag wel bereikt.