08-01-2017: Avanti (S) 1 – Melderslo 1

Korfbalsters SV Melderslo beginnen 2017 met winst
De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 8 januari tegen Avanti 1 uit Schijndel. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Dioscuren in Schijndel.

SV Melderslo kende een vliegende start in deze wedstrijd. Binnen enkele minuten stond het team met 0-4 voor. Avanti leek daarna echter ook scherp gezet te zijn en de ploeg kwam net zo snel terug tot 3-4. Op gelijke hoogte wist de ploeg uit Schijndel niet te komen, want ook SV Melderslo bleef daarna doelpunten scoren. Avanti nam verdedigend veel risico, waardoor de korfbalsters uit Melderslo veel kansen konden creëren. Een groot deel daarvan werd helaas gemist, waardoor er bij rust maar een marge van twee doelpunten op het scorebord stond: 9-11. In de tweede helft was SV Melderslo een stuk minder scherp. De kansen werden nog minder goed afgemaakt, terwijl enkele speelsters van Avanti vooral op afstand juist ontzettend zuiver waren. Hoewel SV Melderslo nog steeds duidelijk de betere ploeg was, kon Avanti met nog tien minuten te spelen toch de gelijkmaker scoren (15-15). SV Melderslo bleef echter strijden en kwam weer op 15-17 voorsprong. In de laatste zenuwslopende minuten van de wedstrijd werd die voorsprong door Avanti nog verkleind tot 16-17, maar de winst gaf SV Melderslo niet meer weg. Twee belangrijke punten voor SV Melderslo, dat op een mooie vierde plaats staat in de Hoofdklasse.