11-09-2016: Melderslo 1 – Klimroos 1

SV Melderslo-korfbalsters starten competitie met verlies
De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden zondag 11 september tegen Klimroos 1 uit Hoogeloon. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo.

Na het verlies tegen SV Oxalis 1 in de eerste ronde van de bekercompetitie afgelopen donderdag, had SV Melderslo iets goed te maken in de eerste reguliere competitiewedstrijd. Toch was Klimroos in de beginfase van de wedstrijd de fellere ploeg. Zowel Klimroos als SV Melderslo creëerden kansen, maar Klimroos won duels en was fysiek sterker. Ondanks dat, lukte het Klimroos niet om uit te lopen op SV Melderslo. Doelpunten vielen om en om en het was uiteindelijk toch Klimroos dat met een 4-5 voorsprong de rust inging. Na rust trok SV Melderslo de stand bijna direct gelijk. Niet lang daarna vielen de 5-6 en de 6-6. Daarna wist Klimroos haar voorsprong te vergroten tot een marge van drie doelpunten. SV Melderslo bleef proberen terug te komen, maar had moeite met het fysieke spel dat Klimroos liet zien. Daarnaast miste SV Melderslo, net als donderdag tegen SV Oxalis, ontzettend veel kansen. Het lukte de ploeg dan ook niet om weer op gelijke hoogte te komen met Klimroos en SV Melderslo moest de eerste competitiewedstrijd afsluiten met een 9-13 verlies.