11-12-2016 Melderslo 1 – Resia 1 : 4 – 1

Negatieve reeks doorbroken met verdiende overwinning op Resia.
Deze middag moest het verschil gemaakt worden om niet al te ver weg te zakken op de ranglijst. Melderslo opende goed in de eerste 10 minuten en kreeg kansen waarmee ze de thuisploeg al vroeg op afstand hadden kunnen zetten. Dit gebeurde helaas niet en Resia nam het initiatief geleidelijk aan over. Eigenlijk was dit meer te danken aan het niet thuis geven van een aantal rood-witten. Als je zo’n belangrijke wedstrijd speelt in deze fase van de competitie moet je er wel staan en 100% geven en het vooral samen doen. Iets wat er niet uit kwam de 1e helft. Bij balverlies ging het dan ook mis rond de 35e minuut. Rob Driessen maakte z’n 1e overtreding en kreeg meteen geel. Geel, dat kort daarvoor ook al aan Caspar de Swart werd getoond na een paar overtredingen op rij. Uit de vrije trap kopte Resia fraai de 1-0 binnen. Melderslo was enigszins de weg kwijt. Er was te weinig samenhang. Gelukkig herpakte het elftal zich een beetje kort voor rust. Na eerst een kans voor Stijn Vullings, was het Bart Verheijen die vanaf links overtuigend de gelijkmaker laag binnenschoot in de verre hoek. Een goede opsteker om er in de 2e helft anders tegenaan te gaan. Melderslo kwam redelijk goed uit de rust, maar door een paar rommelige situaties voor de eigen goal dreigde het nog even mis te gaan, maar langzaam aan werd het spel beter aan Melderslo kant. In de 58e minuut speelde Bart Verheijen een bal op maat diep voor Gijs Coenders die de 2-1 voor Melderslo maakte. Gijs had het moeilijk deze middag, dus hij kon deze opsteker goed gebruiken, evenals het gehele elftal overigens. Vanaf dat moment controleerde Melderslo de wedstrijd vrij aardig en bleek dat met een beetje meer overleg en inzet er veel meer uit te halen viel. De Resia trainer probeerde nog wat te forceren met een dubbele wissel, maar dat pakte niet echt goed uit. Het was Melderslo dat wederom toeslag en de voorsprong in de 75e minuut uitbouwde naar 3-1. Wederom was het Gijs Coenders die kon scoren na zeer goed doorzetten van Stijn Vullings in de zestien van Resia. Daarmee was de wedstrijd een heel eind gespeeld. Nog even was er een verbaal opstootje tussen de scheidsrechter van dienst en trainer Vievermans van Melderslo, die zich even liet gelden langs de lijn. Daar was de heer in het zwart blijkbaar niet van gediend want hij meende het te moeten bestraffen met rood en wegsturen van de trainer achter de afrastering. Een overtrokken beslissing. Resia kwam niet verder dan nog een vrije trap boven op de lat. Maar al weer niet lang daarna speelde Caspar de Swart zich keurig vrij en wist de keeper van Resia te verschalken met een zeer fraaie boogbal waardoor de eindstand van 4-1 een feit was. Punten in de pocket in deze toch wel zeer belangrijke wedstrijd. Als het al niet voor de stand is, dan wel voor het moraal binnen het elftal!