12-02-2017: Prinses Irene 1 – Melderslo 1

SV Melderslo-korfbalsters strijdend ten onder tegen koploper
De korfbalsters van SV Melderslo speelden op zondag 12 februari tegen Prinses Irene 1 uit Nistelrode, één van de koplopers in de hoofdklasse. De vorige confrontatie werd met 12-21 royaal verloren door SV Melderslo, dus de ploeg had nog wat goed te maken. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal ‘t Vijfeiken in Heesch.

Zowel SV Melderslo als Prinses Irene begonnen sterk aan de wedstrijd. Doelpunten volgden elkaar in rap tempo op en binnen vijf minuten stond er een stand van 4-4 op het scorebord. Daarna kon Prinses Irene, dat erg zuiver was in de afronding, uitlopen tot 8-4 en even later 10-5. Nog voor rust begon SV Melderslo echter aan een comeback en bij het rustsignaal was het nog maar 10-7. Na rust ging SV Melderslo verder met waar het gebleven was. Al snel verkleinde de uitploeg de achterstand tot 11-10. Helaas lukte het niet om de inhaalslag door te zetten en liep Prinses Irene opnieuw uit, tot 14-11 dit keer, maar SV Melderslo gaf niet op. Opnieuw kwam het terug tot slechts één doelpunt verschil. Met nog enkele speelminuten te gaan was de stand 15-14 en kon het nog alle kanten op. Het was echter Prinses Irene dat aan het langste eind trok. Door een benutte strafworp kon de ploeg in de slotfase het verschil maken en moest SV Melderslo de punten achterlaten bij de ploeg uit Nistelrode. De stand van 16-14 tegen promotiekandidaat Prinses Irene is echter zeker iets om trots op te zijn. De dames van SV Melderslo kunnen dan ook met opgeheven hoofd en vol goede moed vooruitkijken naar de volgende wedstrijd.