13-11-2016: Melderslo 1 – De Peelkorf 1

Korfbalsters Melderslo verliezen eerste zaalwedstrijd
Na een redelijk succesvolle eerste helft van de veldcompetitie in de overgangsklasse, waarin de korfbalsters van SV Melderslo op een gedeelde eerste plaats zijn geëindigd, speelde SV Melderslo 1 op zondag 13 november de eerste zaalwedstrijd in de hoofdklasse. Deze wedstrijd was tegen De Peelkorf 1 uit Ysselsteyn en werd gespeeld in sporthal De Berkel in Horst.

Omdat SV Melderslo in de zaal uitkomt in de hoofdklasse, wordt er met schotklok gespeeld. Dat houdt in dat de bal zodra die in het aanvalsvak komt, binnen 25 seconden de korf moet hebben geraakt. Lukt dit niet, dan gaat de bal naar de tegenstander. Na een aantal oefenwedstrijden met schotklok in de voorbereiding, speelden zowel SV Melderslo als De Peelkorf zondag hun eerste officiële wedstrijd met schotklok. De ploegen waren vanaf het begin van de wedstrijd van ongeveer gelijke sterkte. Er werden geen gaten van groter dan twee doelpunten geslagen, waardoor het de gehele eerste helft spannend was. Beide teams lieten aanvallend vrij mooi spel zien en er werd dan ook een behoorlijk aantal doelpunten gemaakt. Bij het rustsignaal stond er een stand van 9-9 op het scorebord. Na rust kwam SV Melderslo echter een stuk zwakker uit de kleedlokalen dan De Peelkorf. In de beginfase van de tweede helft wist De Peelkorf uit te lopen tot een stand van 9-13. In een time-out werd SV Melderslo echter weer op scherp gezet, waardoor De Peelkorf het verschil niet groter wist te maken. De Peelkorf bleef echter ook scherp en het lukte SV Melderslo niet om de achterstand volledig in te halen. SV Melderslo bleef vechten en kwam in de slotfase nog terug tot 14-16, maar tot een gelijke stand kwam het niet meer. De Peelkorf had in de slotseconden het laatste woord met een afstandsschot, wat de eindstand op 14-17 bracht.