15-01-2017: De Peelkorf 1 – Melderslo 1

Onverwachte winst voor korfbalsters SV Melderslo
De SV Melderslo-korfbalsters speelden op zondag 15 januari tegen koploper De Peelkorf 1 uit Ysselsteyn. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Wetteling in Venray.

Tijdens de eerste confrontatie tussen de teams was De Peelkorf duidelijk een maatje te groot voor SV Melderslo. Mede daardoor ging SV Melderslo dit keer vrij onbevangen de wedstrijd in: de ploeg had weinig te verliezen tegen één van de kampioensfavorieten. Voor De Peelkorf stond er meer op het spel. De Ysselsteynse korfbalsters kwamen vrij snel op 2-0 voor, maar SV Melderslo knokte zich terug naar 2-2. Daarna vielen er om en om doelpunten. Beide ploegen stonden verdedigend erg strak, waardoor er tijdens de rust pas een stand van 6-6 op het scorebord stond. Na rust bleef het spannend. Dan was het De Peelkorf dat met één doelpunt voor stond, dan weer SV Melderslo. Allebei de teams kregen kansen, maar SV Melderslo was effectiever in de afronding. Zo’n acht minuten voor tijd wist SV Melderslo dan ook op een 8-10 voorsprong te komen. Een zenuwslopende slotfase volgde, waarin De Peelkorf de 9-10 nog wist te scoren, maar de stand niet meer op gelijke hoogte kon brengen. Tegen alle verwachtingen in ging SV Melderslo dus met de twee punten naar huis. De ploeg blijft met deze winst op een vierde plaats staan. Het gat met de degradatiekandidaten is echter weer vergroot, waardoor SV Melderslo weer een stuk dichter bij klassenbehoud is gekomen.