19-02-2017: Olympia (O)/DOS (A) 1 – Melderslo 1

Korfbalsters SV Melderslo handhaven in Hoofdklasse
De SV Melderslo-korfbalsters speelden op zondag 19 februari tegen Olympia/DOS 1 uit Ommel en Asten. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Schop in Asten. Bij winst of gelijkspel kon SV Melderslo op eigen houtje handhaven.

Vanaf het begin gingen de ploegen, net als in de vorige confrontatie (10-10) gelijk tegen elkaar op. SV Melderslo kwam op voorsprong en wist die voorsprong in de eerste helft ook vrij aardig te behouden, maar Olympia/DOS bleef de SV Melderslo-korfbalsters op de hielen zitten en kwam weer bij. In de rust stond er een stand van 6-6 op het scorebord. Na rust bleef het spelbeeld hetzelfde. Beide ploegen lieten vrij goed spel zien, met mooie acties. Wel was Olympia/DOS wat slordiger dan SV Melderslo. SV Melderslo kon hierdoor in de slotfase dan ook op een voorsprong van 9-11 komen. Olympia/DOS gaf zich echter niet gewonnen. Door twee doelpunten kwam het nog terug tot 11-11, waardoor de laatste minuten zenuwslopend waren. SV Melderslo mocht echter opgelucht ademhalen. Het bleef 11-11, waarmee SV Melderslo niet alleen één wedstrijd voor het competitie-einde zeker is van klassenbehoud, maar het ook weer een plekje in ranglijst is gestegen. Met nog één wedstrijd te gaan staat de ploeg nu vijfde in de Hoofdklasse.