19-04-2018 SV Melderslo 1 – RESIA 1: 2:1

Melderslo wint moeizaam van hekkensluiter Resia.

Op donderdag speelde Melderslo een inhaalwedstrijd tegen het geplaagde Resia uit Wellerllooi. Resia staat niet alleen onderaan, maar moest bovendien terugvallen op een vijftal invallers vanwege blessures. Ondanks dat laatste, begonnen de gasten toch fanatiek en kregen ze ook de eerste schietkans al in de 2e minuut. Het schot ging maar rakelings langs. Maar al enkele minuten later kwam Melderslo al vroeg in de wedstrijd op een 1-0 voorsprong. Een vrije trap van rechts werd  slim genomen en de voorzet werd in de kluts door een Resia speler in eigen doel werd gewerkt. Dit was, naar later bleek, een typerende spelsituatie voor deze wedstrijd. Veel onzuiverheden in de passing, veel balverlies aan beide kanten, weinig goede ideeën in de opbouw, kortom een zeer matige wedstrijd van beide kanten. Al zou je van de nummer 2 op de ranglijst wel iets meer mogen verwachten. Veel grote kansen waren er dan ook niet in de eerste helft. Na rust leek Melderslo aanvankelijk iets beter te gaan spelen, door iets meer druk naar voren te geven. Het waren met name de 3 invallers van de thuisclub die positief opvielen. Noto bene de jonkies van de selectie!  In de 52e minuut komt Bart Verheyen over rechts aan de bal en begint aan een fraaie actie. Hij komt naar binnen en schiet knap de 2-0 binnen voor de thuisploeg. Niets meer aan de hand zou je denken, maar 2 minuten later wordt achterin de bal niet goed verwerkt, waardoor Resia de 2-1 al snel weer kan maken. Resia kon echter verder in de 2e helft niet echt een vuist maken en dat was maar goed ook.  Wellicht had de thuisclub nog een penalty moeten krijgen in de 62e minuut toen de scheidsrechter floot voor een overtreding op Bart Verheijen en het leek er toch heel veel op dat dit binnen de zestien was. Melderslo kreeg verder in de wedstrijd nog kansjes maar miste de absolute scherpte, of de keeper van Resia wist de bal tegen te houden.  Hoe dan ook een wedstrijd om snel te vergeten en om bovenin mee te blijven doen om prijzen zal het echt anders moeten. En al snel, want op het moment dat jullie dit lezen is de lastige wedstrijd uit tegen VVV’03 ook al weer gespeeld.