20-11-2016: Oranje Wit (L) 1 – Melderslo 1

SV Melderslo-korfbalsters laten punt liggen
De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 20 november tegen Oranje-Wit 1 uit Leunen. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal ‘De Wetteling’ in Venray.

In de eerste helft waren de teams van ongeveer gelijke sterkte. Vanaf het begin creëerden beide ploegen kansen en werden er om en om doelpunten gemaakt. Aan het einde van de eerste helft wist SV Melderslo op een 4-6 voorsprong te komen, maar nog voor het rustsignaal lukte het Oranje-Wit al om de schade te beperken tot 5-6. Na rust was SV Melderslo een periode duidelijk sterker dan Oranje-Wit. Na de 5-7 en de 6-7 liep de ploeg uit Melderslo uit tot een voorsprong van 6-10. Groter dan vier doelpunten wist SV Melderslo het gat echter niet te trekken, maar met een stand van 10-14 in de slotfase van de wedstrijd leek SV Melderslo de punten binnen te hebben. Mede door een aantal discutabele beslissingen van de scheidsrechter op cruciale momenten, kon Oranje-Wit zich echter net op tijd herpakken. In de laatste minuten van de wedstrijd kwam Oranje-Wit terug tot 13-14 en vlak voor tijd wist de ploeg uit Leunen de stand met een afstandsschot gelijk te trekken. De winst zou absoluut verdiend zijn geweest, maar SV Melderslo had de wedstrijd zelf al eerder moeten beslissen en moest het daarom doen met slechts één punt.