22-04-2018 VVV’03 1 – Melderslo 1: 0-3

De paar druppels regen vlak voor de wedstrijd zorgden nauwelijks voor afkoeling deze middag. Langs de lijn blijft het dus in ieder geval warm voor de toeschouwers. De vraag is of het er in het veld ook heet aan zal toegaan?

Melderslo begint geconcentreerd aan de wedstrijd. En na een paar mogelijkheden is het in de 12e minuut al raak voor SV Melderslo. Bart Verheijen “fopt” zijn  directe tegenstander in de 16. Deze wil dat nog corrigeren, maar zijn ruwe ingrijpen laat de goed leidende scheidsrechter van de Moosdijk geen andere keuze dan naar de stip te wijzen.. Dit buitenkansje is zoals al vaker dit seizoen wel besteed aan Jeroen Kallen. 0 – 1. Er staat een ploeg met uitstraling. De communicatie onderling is goed en de jongelingen Tom Verlinden en Roy Jeuken vullen hun taak op het middenveld prima in..

In de 26e minuut komt Stijn Vullings alleen voor de keeper. Helaas treft zijn inzet geen doel. In minuut 31 plaatst Melderslo een schitterende counter. Rik Spreeuwenberg kopt de bal door op Jeroen Gubbels. Jeroen legt vervolgens met een diepe bal, de bal achter de verdediging. Stijn Vullings is het eerste bij de bal en zet direct voor met zijn linker. Deze voorzet lijkt na de stuit een inkoppertje voor de inkomende Jeroen kallen maar zijn kopbal verdwijnt aan de verkeerde kant van de paal.

4 minuten later krijgt diezelfde Jeroen weer een dot van een kans maar ditmaal is in de 1 op 1 situatie de doelman de winnaar. In de 40e minuut krijgt Melderslo een corner. Bart Verheijen heeft met zijn volley bij de 2e paal iets moois in gedachte. Het wordt echter een volley alias Ronald Koeman in de poulefase EK 1988 Nederland-Ierland. Destijds wist Wim Kieft de mislukte volley met het hoofd binnen te werken. Deze middag is het Martijn kallen die de bal met het hoofd binnen knikt. 0 – 2. In de 45e minuut zorgt doelman Bas Westerveld met zijn redding op een afstandsschot ervoor dat de ruststand 0 – 2 blijft.

In de 2e helft behoudt SV Melderslo de controle. VVV 03 heeft deze middag niet de ploeg om het Melderslo echt moeilijk te maken. Melderslo krijgt enkele kansen maar weet deze niet te benutten. Het is eigenlijk wachten op de 0 – 3 zodat de wedstrijd definitief op slot gegooid kan worden. Het wachten hierop wordt beloond want in minuut 81 wordt dit een feit. Rik Spreeuwenberg weet met zijn pass Bart Verheijen te bereiken. De perfecte aanname van Bart zorgt ervoor dat hij zichzelf alleen voor de doelman van VVV 03 brengt. En daar weet Bart wel raad mee. Al met al een dik verdiende overwinning. En omdat Oostrum deze middag punten morst tegen Hegelsom Ligt de strijd om het kampioenschap met nog 6 wedstrijden te gaan weer helemaal open. Game on!