23-10-2016: Rooi 1 – Melderslo 1

Duur puntenverlies voor SV Melderslo-korfbalsters
De SV Melderslo-korfbalsters speelden op zondag 25 oktober de laatste veldwedstrijd van dit jaar tegen middenmoter KV Rooi 1 uit Sint-Oedenrode. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark Kienehoef in Sint-Oedenrode.

Het was koud, nat en mistig op het veld van KV Rooi. Dit vertraagde het spel aan beide kanten, maar de ploegen gingen in de eerste helft gelijk tegen elkaar op. KV Rooi kwam op 4-2 voorsprong, maar SV Melderslo kwam terug tot 4-4. Vlak voor rust wist KV Rooi door een afstandsschot echter toch weer op 5-4 voorsprong te komen. Na rust kwam SV Melderslo een stuk zwakker uit de kleedkamers dan KV Rooi. Waar SV Melderslo veel moeite had om überhaupt kansen te creëren, was KV Rooi loepzuiver op iedere kans. Na een kwartier in de tweede helft keek SV Melderslo dan ook tegen een 11-4 achterstand aan. De korfbalsters uit Melderslo bleven proberen om terug in de wedstrijd te komen, maar mede door een scheids die wat steken liet vallen in het fluiten voor fysiek spel en KV Rooi dat nog altijd zeer efficiënt korfbalde, lukte het SV Melderslo niet om veel dichterbij te komen. De wedstrijd eindigde in een 15-8 verlies voor SV Melderslo. De ploeg laat hierdoor dure punten liggen en moet de koppositie in de overgangsklasse nu weer delen met Klimroos. In het voorjaar zal deze competitie op het veld weer worden voortgezet. Nu gaat SV Melderslo eerst de zaal in om het een klasse hoger te proberen.