26-03-2017 Melderslo 1 – Oostrum 1 : 1 – 0

Melderslo wint verdiend van Oostrum.
Zonder briljant te spelen behaalde Melderslo een verdiende overwinning op Oostrum, dat hoger genoteerd stond op de ranglijst. Die hogere positie kon Oostrum overigens totaal niet waar maken, hun spel was zeer pover. Iets wat de Melderslo supporters overigens niet erg vonden. Al in de 3e minuut kreeg Melderslo de kans om op voorsprong te komen, maar in plaats van het misschien zelf af te ronden koos Stijn Vullings er voor om de bal terug te leggen op de zestien meter, wat helaas geen doelpunt opleverde. Niet heel veel later werd Bar Verheijen in de zestien meter aangespeeld en nam tussen twee verdedigers de bal behendig mee en ronde fraai af in de verre hoek. Al vroeg in de wedstrijd een verdiende voorsprong van 1-0. Melderslo kwam niet in gevaar en had zelfs kans om al voor de rust de wedstrijd definitief te beslissen. Met iets meer precisie en geluk had er meer in gezeten. Stan van de Pas kwam nog een keer zeer goed door over links, maar zijn pas op de zestien werd helaas over geschoten. De tweede helft gaf eigenlijk een zelfde spelbeeld. Melderslo was gevaarlijker in de aanval en kreeg weer snel een kans, maar de harde voorzet van Bart Teeuwen kon net niet binnen gekopt worden door Stijn Vullings. Deze laatste was het ook die met een mooie actie over links Jeroen Gubbels in scoringspositie bracht, maar de bal werd recht in de handen van de keeper geplaatst. Nog steeds was het verzet van Oostrum zeer gering. De wedstrijd werd wel wat rommelig en blijkbaar vond de scheidsrechter het nodig om toch weer enkele gele kaarten aan Melderslo spelers te geven voor niet al te zware vergrijpen, terwijl de Oostrum spelers telkens weg kwamen met een vermanend woordje. Gijs Coenders was inmiddels in het veld gekomen voor Stijn Vullings. Gijs kreeg een opgelegde kans in de 82e minuut maar schoot voor een bijna leeg doel naast. Oostrum drong nog even aan in de laatste minuten, maar kreeg daaruit nauwelijks een uitgespeelde kans. De defensie van Melderslo stond goed deze middag, complimenten daarvoor, want twee vaste waardes ontbraken wegens een schorsing. Al met al een verdiende overwinning met een score die gerust hoger had mogen zijn. Maar wie maalt daar nog om als de 3 punten binnen zijn.