27-11-2016: Melderslo 1 – Altior 1

Ruime zege voor SV Melderslo-korfbalsters
De SV Melderslo-korfbalsters speelden op zondag 27 november tegen koploper Altior 1 uit Heeswijk-Dinther. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal ‘De Berkel’ in Horst.

Altior, de koploper van de hoofdklasse (samen met De Peelkorf) begon vrij scherp aan de wedstrijd. SV Melderslo had echter wat opstarttijd nodig, en daar maakte Altior dankbaar gebruik van. Binnen enkele minuten stond de ploeg met 0-2 voor. Daarna was SV Melderslo ook wakker. Het team ging lekker fel spelen en het duurde niet lang voor de stand gelijk werd getrokken en SV Melderslo over Altior heen ging. Een ruim gat kon SV Melderslo echter niet trekken, waardoor het in de eerste helft nog spannend bleef. Bij een stand van 11-9 gingen de teams de kleedlokalen in. SV Melderslo kwam nog feller uit de rust dan het was in de eerste helft. Tot 12-10 bleef Altior redelijk bij, maar al snel vergrootte SV Melderslo de voorsprong dan ook tot 16-10. De ploeg liet mooi spel zien en was ook behoorlijk effectief in de afronding. Ook in de slotfase was SV Melderslo duidelijk de betere ploeg. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een verdiende 19-12 overwinning voor SV Melderslo. Door deze winst staat SV Melderslo nu op een vierde plaats in de hoofdklasse.