28-01-2018 Leunen – SV Melderslo 1 : 1 – 0

Valse start SV Melderslo

Melderslo kwam afgelopen zondag met een kater thuis, niet vanwege de receptie van de prins op zaterdagavond maar door het 1-0 verlies in en tegen Leunen.

De eerste wedstrijd na de winterstop betekende zo een valse start voor Melderslo dat dit seizoen bovenin wil blijven meedoen en graag de nacompetitie wil halen. Leunen dat de punten hard nodig heeft om weg te blijven van de degradatieplaatsen deed in deze carnavalstijd haar naam alle eer aan. Het was een echt `knollenveld` waarop goed voetbal bijna onmogelijk leek. Toch viel er de eerste 10 minuten van alles te beleven. Melderslo zocht volop de aanval en Leunen kon alleen maar een halt toeroepen door overtredingen. Twee vrije trappen die hieruit volgden werden door Jeroen Gubbels genomen. De eerste schoot hij op de paal en de tweede werd door de doelman van Leunen tot corner  verwerkt. Bart Verheyen stuitte, allen voor het doel, op de keeper en uit de daaropvolgende corner knikte Bart Theeuwen de bal net naast. Tussendoor kopte een speler van Leunen, ook uit een corner, over het doel van Melderslo. De Melderslo supporters gingen er nog eens goed voor staan. Dit beloofde wel wat deze middag. Melderslo was de eerste helft op het steeds slechter te bespelen veld, waarop velen uitgleden en moeite hadden om controle over de bal te krijgen, de betere ploeg maar beloonde zichzelf niet met een doelpunt. Iets wat het voetballen makkelijker had gemaakt want Leunen hield deze middag niet van voetbal en deed alles om Melderslo het voetbal onmogelijk te maken. Domper voor Melderslo was het, al na 20 minuten, uitvallen van spelbepaler Bart Verheyen. Bart werd vervangen door Casper de Swart. Melderslo wist zich voor rust nog enkele kansen te creëren. Stijn Vullings schatte zijn kansen niet goed genoeg in na een prachtige crosspass van Jeroen Gubbels en Jeroen zelf zag een mooie poeier net langs vliegen. Vlak voor rust kreeg ook Leunen nog een goede mogelijkheid, deze werd om zeep geholpen door Bas van Westerveld. Na rust zakte het spelniveau, vooral vanwege het slechte veld en de instelling van Leunen naar een bedenkelijk peil. Dit resulteerde voor Leunen in 3 gele kaarten gegeven door de jonge scheidsrechter, die te boekt staat als talent maar deze middag toch heel wat dingen over het hoofd zag. Melderslo ging na rust op zoek naar een goal maar wist zich geen echte kansen meer uit te spelen. En zoals dat gaat in zo een wedstrijd scoort Leunen uit de counter de 1-0 en laat Melderslo achter met 0 punten en een kater. Na de blessures van vorige week, tijdens een oefenpotje, van Tom en Stijn en het uitvallen nu van Bart zal trainer Vievermans een beroep moeten doen op de reserves, zij kunnen dan ook volop aan de bak, wil Melderslo de aansluiting blijven behouden.