01-10-2017: SV Melderslo 1 – Rietvogels 1: 12-14

Zuur verlies voor SV Melderslo-korfbalsters

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 1 oktober tegen koploper Rietvogels 1 uit Riethoven. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo.

SV Melderslo begon erg scherp aan de wedstrijd. Binnen mum van tijd stond de ploeg op een 2-0 voorsprong. Daarna was Rietvogels echter ook wakker en werd het voor SV Melderslo wat moeilijker. SV Melderslo was in deze fase van de wedstrijd beter, en het kon de voorsprong behouden. De korfbalsters uit Melderslo gingen met een 5-3 voorsprong de rust in. Na rust werd Rietvogels echter steeds scherper dan SV Melderslo. De ploeg uit Riethoven wist de stand al snel gelijk te trekken en ging daarna zelfs over SV Melderslo heen tot 5-7. Hoewel SV Melderslo voor de punten bleef vechten, had de ploeg het moeilijk. Hoewel er wel kansen werden gecreëerd, werden deze niet of amper afgemaakt. Rietvogels wist hierdoor uit te lopen tot 10-14, en hoewel de ploeg uit Melderslo tot op het laatst naar doelpunten bleef zoeken, kwam ze niet verder dan 12-14. Geen punten voor Melderslo dus. De ploeg zakt hiermee naar een vijfde plaats.