Activiteiten

Bij de start van een nieuw seizoen zal de commissie Kantine en Recreatie een ontspanningsprogramma opstellen. Dit programma kan per seizoen verschillen en zal tijdig worden opgenomen in de activiteitenkalender die te vinden is op onze website (onder aankondigingen in rechterkader).

Er zijn enkele jaarlijks terugkerende activiteiten.

Filmavond
Voor onze C-jeugd is er in oktober of november een filmavond.

St. Nicolaas
Elk jaar vieren we met de jeugd sinterklaas. Voor de F en E-jeugd wordt een Pietentraining georganiseerd. (Voor de E-jeugd is dit het afhankelijk qua leeftijd). De wat oudere jeugd organiseert zelf een surprisemiddag of –avond indien wenselijk.

Spellenavond
Voor de C, D en E (afhankelijk van leeftijd) wordt in december een spellenavond georganiseerd.

Soeptraining
Vlak na nieuwjaar zal er een soeptraining voor de A, senioren, recreanten en midweek georganiseerd worden.

Indoorsportspektakel B en C jeugd afd. korfbal
Meestal het 3e weekend van maart vindt in Eindhoven het indoorsportspektakel plaats waar met de B en C teams van afdeling korfbal aan deelgenomen wordt. Overdag nemen  we o.a. deel aan  wedstrijden eenvakskorfbal en waterkorfbal.   ’s Avonds zijn we toeschouwers bij de landelijke finales A-jeugd en Topklasseteams zaalkorfbal.

Lenteactiviteit
Voor de A, B en C-jeugd wordt er in het voorjaar een avondactiviteit georganiseerd. De invulling is altijd een verrassing.

Schoolkorfbal
In april wordt het schoolkorfbaltoernooi gehouden. Hiervoor kan men zich opgeven via opgave briefjes die op school worden uitgedeeld.

Vriendjes en  vriendinnetjes sportmiddag
Ergens in april organiseren we een vriendjes- en vriendinnetjes sportmiddag. Informatie hierover is te zijner tijd te lezen in de Kwaker en op de website

Wedstrijd A- en B-jeugd tegen kader
In mei strijdt het kader tegen de jeugd.

Clubfiësta (alleen afdeling korfbal)
Een jaarlijks terugkerend festijn voor onze jeugdleden van afdeling korfbal. Sinds enkele jaren hoort hier ook een overnachting bij.

Pupil van de week (afdeling korfbal)
Bij iedere thuiswedstrijd in het zaalseizoen, en indien nodig ook tijdens het veldseizoen, van het 1e korfbal team wordt een speelster uitgenodigd om pupil van de week te zijn. Uiteraard is de familie van de betreffende speelster ook van harte welkom.

Via mail ontvangen ouders van de betreffende speelster hierover informatie

E- of F- Speler van de week (afdeling voetbal)
Bij iedere thuiswedstrijd van het 1e voetbal elftal wordt een speler van de E- of F-jeugd uitgenodigd om E- of F-speler van de week te zijn. Wat houdt dit in?

• Voor aanvang van de wedstrijd mag hij/zij al de sfeer proeven en meedoen aan de voorbereiding op de wedstrijd.
  • Bij het betreden van het speelveld mag de speler meelopen met de scheidsrechter om de tos te gaan verrichten en om de aanvoerders van beide elftallen een hand te schudden.
  • De speler van de week mag de aftrap samen met de aanvoerder verzorgen en probeert te scoren in het doel van de tegenstander
  • Daarna mag de gehele wedstrijd gevolgd worden vanaf de reservebank.

Uiteraard is de familie van de betreffende speler ook van harte welkom.

Met de betreffende spelers wordt tijdig contact opgenomen over data, aanvangstijden enz.

Sponsordag
Deze zal gezamenlijk ingevuld worden door afdeling voetbal en korfbal.
Nadere informatie over datum en activiteiten zal te zijner tijd bekend gemaakt worden.

Kangoeroeklup (alleen afdeling korfbal)
Maandelijks is er de Kangoeroeklup. Deze klup staat open voor alle kinderen van 4 tot 6 jaar.Deze wordt geleid door Riek Schreurs, Karin Alards Susan Beelen. De kangoeroeklup is opgestart om jonge kinderen kennis te laten maken met korfbal. Het is een soort kleutergym met een knipoog naar korfbal.

Algemeen:

Zoals U ziet hebben we activiteiten genoeg, die soms duidelijk iets met korfbal en/of voetbal te maken hebben, maar ook zijn er activiteiten waar korfbal en/of voetbal niet op de voorgrond staat. Ook hierbij hebben we vrijwilligers nodig om dit alles te kunnen realiseren. We hopen dan ook op Uw medewerking.