02-04-2017: Klimroos 1 – Melderslo 1

Gelijkspel voor SV Melderslo-korfbalsters
De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 2 april hun eerste veldwedstrijd na de zaalcompetitie. Deze wedstrijd was meteen een heel belangrijke, namelijk die tegen medekoploper Klimroos 1 uit Hoogeloon. In de eerste helft van de veldcompetitie werd nog met 9-13 verloren, dus SV Melderslo had iets goed te maken op sportpark De Roetwijer in Hoogeloon.

SV Melderslo begon niet scherp aan de wedstrijd. Hoewel de ploeg veel kansen kreeg in de beginfase, werden deze niet afgerond. Het was dan ook Klimroos dat op 2-0 voorsprong kwam. Die voorsprong wist Klimroos, dat juist wel erg zuiver was, de gehele eerste helft te behouden. In de rust keek SV Melderslo tegen een 7-5 achterstand aan. Na rust kwam SV Melderslo terug. Na gelijke standen van 7-7 en 8-8 kwam SV Melderslo halverwege de tweede helft voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong. De ploegen waren enorm aan elkaar gewaagd, maar in de slotfase stond SV Melderslo nog steeds met 10-12 voor. Met nog ruim vijf minuten te spelen kon echter alles nog gebeuren, zo bleek. Het werden zenuwslopende laatste minuten, waarin Klimroos nog twee doelpunten wist te maken. Het lukte SV Melderslo niet meer om nog een keer over Klimroos heen te gaan en de ploeg moest terug naar Melderslo met maar één punt. Gezien het spelbeeld was 12-12 een terechte uitslag, maar wil SV Melderslo in de race blijven voor het kampioenschap zal het zich vooral in de afronding moeten gaan verbeteren de komende wedstrijden.