02-04-2018 KV Rooi 1 – SV Melderslo 1: 16-9

SV Melderslo-korfbalsters onderuit tegen KV Rooi

De korfbalsters van SV Melderslo speelden op Tweede Paasdag, maandag 2 april hun eerste veldwedstrijd na de zaalcompetitie. De wedstrijd werd gespeeld tegen KV Rooi uit Sint-Oedenrode op sportpark De Kienehoef in Sint-Oedenrode.

SV Melderslo begon niet scherp aan de wedstrijd. Aanvallend kwam de ploeg langzaam op gang en verdedigend maakte ze onnodige fouten. Al snel keek ze dan ook tegen een 4-1 achterstand aan. Daarna kwam er langzaam verbetering in het spel van SV Melderslo, maar van echt terug in de wedstrijd komen was nog geen sprake. De Melderslose korfbalsters moesten de rust in bij een 8-5 achterstand. Na rust bleef het maar moeizaam gaan bij SV Melderslo. Verdedigend stond het stabieler, maar scoren wilde niet lukken. Dat ging bij KV Rooi een stuk soepeler. De ploeg uit Sint-Oedenrode had veel minder kansen nodig en wist daardoor verder uit te lopen. De wedstrijd werd halverwege de tweede helft nog even opgeschrikt, doordat de paal door het slechte, zachte veld omviel. Na een kleine onderbreking ging de wedstrijd verder en hoewel SV Melderslo bleef vechten om te schade te beperken, ging het uiteindelijk toch met 16-9 onderuit. De vierde plaats blijft behouden, maar aansluiting houden met de bovenste regionen van de Overgangsklasse wordt moeilijk.