05-02-2017 : Melderslo 1 – Rooi 1

SV Melderslo korfbalsters kunnen verliesreeks niet doorbreken
De korfbalsters van SV Melderslo speelden op zondag 5 februari tegen KV Rooi 1 uit Sint-Oedenrode. Een belangrijke wedstrijd, omdat beide ploegen nog vechten voor het klassenbehoud. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Berkel in Horst.

SV Melderslo begon niet erg sterk aan de wedstrijd. Net als vorige week speelde de ploeg wat slapjes in de beginfase. SV Melderslo opende nog wel de score, maar daarna lag het initiatief bij KV Rooi. SV Melderslo was erg zwak in de afronding, in tegenstelling tot KV Rooi, dat hierdoor kon uitlopen tot 1-4. SV Melderslo wist de schade voor rust te beperken tot 4-6, maar KV Rooi was in de eerste helft duidelijk de betere ploeg. Na rust begon SV Melderslo beter. Het bracht de stand terug op 5-6, maar daarna liep KV Rooi weer uit tot 5-11. SV Melderslo miste nog steeds enorm veel kansen, terwijl bij KV Rooi juist alles erin viel. Dit werkte negatief voor de moraal van de Melderslose korfbalsters en het leek alsof niets meer lukte. KV Rooi liep nog verder uit tot 5-13. In de slotfase van de wedstrijd deed SV Melderslo nog een inhaalslag door in enkele minuten drie doelpunten te maken, maar het door KV Rooi geslagen gat was te groot om nog in te halen. Bij een eindstand van 8-13 komt KV Rooi weer twee punten dichter bij SV Melderslo, dat nu nog maar twee punten los staat van de ploeg uit Sint-Oedenrode. De vijfde plaats blijft echter behouden en met nog drie wedstrijden te spelen staat SV Melderslo voorlopig dus nog veilig.