05-03-2017: Melderslo 1 – Avanti 1

Overtuigende winst voor SV Melderslo-korfbalsters
Nadat het hoofdklassebehoud vorige week al veilig werd gesteld, speelde de SV Melderslo-korfbalsters op zondag 5 maart hun laatste zaalwedstrijd tegen Avanti 1 uit Schijndel. De wedstrijd tegen de hekkensluiter werd gespeeld in sporthal De Berkel in Horst.

Al vanaf het eerste fluitsignaal was het duidelijk dat SV Melderslo de betere ploeg was. Toch duurde het lang voor er doelpunten vielen. In de eerste tien minuten bleef het 0-0 en daarna bleef het wat stand betreft nog een tijdje kort bij elkaar liggen. Naarmate de eerste helft vorderde werd SV Melderslo echter steeds zuiverder. Een gele kaart voor de coach van Avanti wegens commentaar op de scheidsrechter leek de ploeg uit Schijndel enigszins van haar stuk te brengen en Avanti ging steeds meer fouten maken. Door SV Melderslo werd er effectief geprofiteerd van de verdedigingsfouten van Avanti en bij rust stond er dan ook al een royale voorsprong van 12-5 op het scorebord. Na rust ging SV Melderslo verder met waar het in de eerste helft was gebleven: doelpunten maken. Verdedigend stond de ploeg af en toe wat wankel, maar Avanti maakte hier maar weinig gebruik van. SV Melderslo bleef daarentegen tot in de slotfase van de wedstrijd scoren en liep steeds verder uit. Bij het eindsignaal stond er een stand van 24-9 op het scorebord. Met deze winst sluit SV Melderslo de zaalcompetitie af met een mooie vijfde plaats in de Hoofdklasse. De korfbalsters kunnen zich nu met een goed gevoel gaan richten op de veldcompetitie.