10-04-2022: Oxalis 1 – SV Melderslo 1

Overtuigende winst voor SV Melderslo in eerste play off

Zondag 10 april speelden de korfbalsters van SV Melderslo 1 hun eerste play off in de strijd om klassenbehoud tegen Oxalis 1. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Kruisweide in Sevenum, waar Oxalis de thuisploeg was. SV Melderslo wist de wedstrijd overtuigend te winnen. De eindstand was 8-24.

SV Melderslo begon sterk aan de wedstrijd en stond binnen enkele minuten op voorsprong. Vervolgens werd er direct een gat van drie doelpunten geslagen, waardoor Oxalis niet zomaar terug kon komen. De gehele eerste helft was SV Melderslo de betere ploeg, al werd het team aan het einde van de eerste helft ietwat gemakzuchtig. Bij een stand van 3-9 gingen de ploegen rusten. Na rust ging de turboknop aan bij SV Melderslo en was van gemakzucht geen sprake meer. Binnen 10 minuten wist de ploeg de korf maar liefst zes maal te vinden, om zo uit te lopen naar 3-15. Ook daarna bleven de doelpunten elkaar in hoog tempo opvolgen. Daarnaast stond de verdediging stabiel en werd er weinig weggegeven. Uiteindelijk klonk bij een stand van 8-24 het eindsignaal. Daarmee doet SV Melderslo goede zaken. Op donderdag 14 april om 20.00 uur staat de tweede en laatste play off op het programma, ook tegen Oxalis en ook in sporthal De Kruisweide. De uitslagen van beide play offs worden uiteindelijk bij elkaar opgeteld, waarna de winnaar volgend seizoen blijft acteren in de Hoofdklasse en de verliezer degradeert naar de Overgangsklasse.