11-12-2016: Melderslo 1 – Prinses Irene 1

Prinses Irene maatje te groot voor SV Melderslo-korfbalsters
De korfbalsters van SV Melderslo speelden zondag 11 december tegen Prinses Irene 1 uit Nistelrode. Geen makkelijke ploeg, wist Melderslo uit eerdere confrontaties. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Berkel in Horst.

Vanaf het begin van de eerste helft ging het er vrij fel aan toe. Hoewel Prinses Irene toen al wat sterker was, lukte het SV Melderslo om in de eerste helft bij te blijven. Vooral verdedigend had de ploeg het vrij goed dicht staan. Aanvallend ging het iets minder soepel, maar er werden doelpunten gemaakt. Bij rust stond er een stand van 8-9 in het voordeel van Prinses Irene op het scorebord. Na rust sloeg het bij SV Melderslo om. De ploeg werd aanvallend wat slordiger en ook verdedigend werden er meer fouten gemaakt dan in de eerste helft. Hierdoor kon Prinses Irene uitlopen. Aanvallend lukte het op een gegeven moment helemaal niet meer bij SV Melderslo. Er werd weinig gecreëerd en veel aanvallen waren na één schot op de korf afgelopen. Prinses Irene bleef daarentegen erg effectief en was daarmee in de tweede helft duidelijk een maatje te groot voor de Melderslose korfbalsters. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een stand van 12-21, waarmee SV Melderslo terugzakt naar een vijfde plaats in de Hoofdklasse.