12-01-2020: DAKOS 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo laat punten liggen

De korfbalsters van SV Melderslo speelden op zondag 12 januari hun eerste wedstrijd van 2020. De wedstrijd werd gespeeld tegen DAKOS 1 uit Someren, in sporthal de Postel in Someren. SV Melderslo liet onnodig punten liggen en verloor nipt met 13-12.

SV Melderslo begon slap aan de wedstrijd en het was dan ook DAKOS dat vanaf de eerste minuut het initiatief nam. De thuisploeg kwam op 3-0 voor en pas toen werd SV Melderslo wakker. Het kostte SV Melderslo, dat niet zuiver was op de afronding en moeite had met het felle spel van DAKOS, de hele eerste helft om DAKOS bij te komen. Bij rust stond er een stand van 8-7 op het scorebord en was de achterstand dus grotendeels weggewerkt. Na rust lukte het SV Melderslo meerdere keren om op gelijke hoogte te komen, maar het was steeds DAKOS dat de voorsprong weer nam. De Melderslose korfbalsters bleven onscherp in de afronding en ook de overtuiging ontbrak. Het niveau van de afgelopen wedstrijden werd niet gehaald door het team, vooral in aanvallend opzicht. DAKOS bleef juist erg efficiënt in de afronding, ondanks de goede verdediging van SV Melderslo. Het eindsignaal klonk bij een stand van 13-12. SV Melderslo moest zonder punten naar huis en zakt door dit verlies terug van de tweede naar de derde plaats.