12-11-2017 Klimroos 1 – SV Melderslo 1: 13-18

Korfbalsters Melderslo pakken kostbare punten

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 12 november de eerste wedstrijd van het zaalseizoen. In de zaalcompetitie komt SV Melderslo uit in de Hoofdklasse, één klasse hoger dan op het veld. De wedstrijd van afgelopen zondag, tegen Klimroos 1 uit Hoogeloon, werd gespeeld in sporthal Eureka in Hapert.

In de beginfase van de wedstrijd gingen de ploegen gelijk tegen elkaar op. Zowel SV Melderslo als Klimroos creëerden kansen en beide ploegen waren ook vrij scherp in het afronden hiervan. SV Melderslo werd later in de eerste helft wat beter dan Klimroos, maar grote gaten werden er niet getrokken. In de rust was het SV Melderslo dat op een 5-7 voorsprong stond. In de tweede helft bleef het spelbeeld zo’n beetje hetzelfde: beide ploegen scoorden doelpunten, en hoewel SV Melderslo de wat betere ploeg was, wilde echt uitlopen niet lukken. Halverwege de tweede helft kwam echter de ommekeer. SV Melderslo was in deze fase loepzuiver op afstand en wist het gat met Klimroos nu wel te vergroten naar vijf, zes en later zelfs zeven doelpunten. Dat bleek het breekpunt te zijn voor de korfbalsters uit Hoogeloon. SV Melderslo was nu echt de dominante ploeg en korfbalde de wedstrijd rustig uit. Klimroos wist het gat nog ietwat te verkleinen, maar voor de Melderslose korfbalsters was de buit binnen. Bij een stand van 13-18 klonk het eindsignaal en was voor SV Melderslo de eerste kostbare zege in de Hoofdklasse een feit.