14-01-2018 SV Melderslo 1 – Klimroos 1: 19-14

Belangrijke punten voor SV Melderslo-korfbalsters

De korfbalsters van SV Melderslo speelden op zondag 14 januari tegen Klimroos 1 uit Hoogeloon. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Berkel in Horst en eindigde in een stand van 19-14.

Voor SV Melderslo was het een belangrijke wedstrijd om de aansluiting met de middenmoot te behouden. Klimroos stond één plaats onder de ploeg in de ranglijst en de laatste confrontatie werd door SV Melderslo gewonnen. Ook nu was SV Melderslo vanaf het begin de betere ploeg. Het was scherp en effectief en stond dan ook binnen enkele minuten al op een 4-0 voorsprong. Daarna leek Klimroos pas wakker te worden, maar SV Melderslo bleef de dominante partij. Het bleef scherp in de afronding, fel in de duels en stabiel in de verdediging. Nog vóór rust had de ploeg haar voorsprong al uitgebreid naar 10-4. Na rust begon SV Melderslo aanvankelijk weer goed, maar door een paar doelpunten van Klimroos ging het team wat onrustiger spelen. Er werd slordig gepasst en geforceerd gespeeld, waardoor de aanval de bal telkens snel kwijt was. De voorsprong bleef echter behouden. Klimroos kon niet dichterbij komen dan 13-10 en SV Melderslo herpakte zich in rust en efficiëntie. Het balde de wedstrijd rustig uit en pikte zelfs nog de nodige doelpunten mee, waardoor de eindstand uiteindelijk 19-14 was.