15-03-2017 Melderslo 1 – Meterik 1 : 2 – 3

Onnodige  nederlaag Melderslo.
Melderslo 1 – Meterik 1.

Ooit zij een oud voorzitter van VVV “Zolang er maar bier vloeit raken wij niet in paniek”.
Deze gevleugelde uitspraak  zou vandaag zomaar van toepassing kunnen zijn op de voetbalclub uit Melderslo.
Enkele uren na de met 2 – 3 verloren wedstrijd was de stemming in de kantine   nog steeds goed en het personeel had de handen vol om de dorstige toeschouwers en spelers tevreden te houden.
Dat deze wedstrijd verloren ging had alles te maken met het feit dat Melderslo op de beslissende momenten niet thuis gaf, iets wat de ploeg uit Meterik duidelijk wel deed.

De wedstrijd begon op een wederom verfraaid sportpark, werd opgenomen door camera`s van “in de wandelgangen” en werd gespeeld onder een prachtig lentezonnetje met veel toeschouwers.
Het belang van deze wedstrijd was vooraf duidelijk de winnaar had nog kans om iets van het seizoen te maken, voor de verliezer zou het seizoen over zijn.
In de eerste minuut had een schot van Bram Keiren en beter lot verdiend dan de paal en het reageren van Stijn Vullings had ook tot meer succes mogen leiden, kort hierna was het Meterik dat tweemaal toesloeg,
Na ca. 3 minuten is het Koen Jacobs die een misser van Rob Driessen afstraft en direct erna is het Dirk van Rengs die keihard op doel schiet en onhoudbaar voor Bas Westerveld 0-2 scoort.
Voor Meterik het ideale scenario gezien hun snelle spitsen die steeds met lange ballen gezocht worden.
Melderslo daarentegen probeert met combinatievoetbal tot bij het doel van Meterik te komen, het duurt echter tot de 35e minuut voor de 1-2 op het scorebord komt, na een terecht toegekende penalty is het Bart Verheijen die tegen scoort en is het weer een wedstrijd.
In de fase hierna speelt Melderslo best wel goed en is het wachten op de2-2, het is echter Koen Jacobs die met een lage schuiver  het verschil weer op 2 brengt, deze 1-3 blijft tot aan de rust op het scorebord staan.
Na de rust eenzelfde beeld, Melderslo probeert aan te vallen, Meterik countert  en als in de 54e minuut Stijn Vullings de 2-3 scoort lijkt er weer van alles mogelijk.

Veel mensen hebben in de 71e minuut de handen al in de lucht, Bart Verheijen heeft op enkele meters voor het doel de bal en de doelman van Meterik is al kansloos, groot is de verslagenheid bij Bart ( en bij het publiek  ) als zijn bal hoog over het doel gaat.
Ook hierna heeft Melderslo nog enkele kansen om de meer dan verdiende gelijkmaker te scoren, dit zal vandaag echter niet lukken waardoor de 3 punten wellicht ietwat gelukkig meegaan naar de “Mieterik” en het seizoen voor de mannen van Leon Vievermans normaal gesproken “voorbij” is.