15-05-2022: SV Melderslo 1 – VV Boekel Sport 1: 0-0

Doelpuntloos gelijkspel tussen SV Melderslo en Boekel Sport: 0-0

Op sportpark ‘de Merel’ staat de topper tussen SV Melderslo en Boekel Sport op het programma. Door het late gelijkspel van afgelopen donderdag tegen Ysselsteyn heeft Melderslo nog alles in eigen hand, dan zal er vandaag wel gewonnen moeten worden tegen directe concurrent Boekel Sport. Onder toeziend oog van ontzettend veel toeschouwers wordt er om 14:30 op de fluit geblazen door scheidsrechter Rongen.

Eerste helft

Vanaf het eerste fluitsignaal willen beide ploegen hoog druk zetten. Dit lukt Boekel Sport iets beter waardoor Melderslo wat terug wordt gedrongen. Na ongeveer 20 minuten krijgt Melderslo de overhand, dit resulteert echter niet in echte kansen. De beginstand is tevens dus ook de ruststand: 0-0.

Tweede helft

Na de rust is Melderslo wederom iets sterker, het middenveld is in handen onder leiding van een uitstekend spelende Jeffrey Jeuken.  In minuut 67 noteert Melderslo de eerste echte kans van de wedstrijd, een fantastische crossbal van Stan van de Pas bereikt Luc van Kuijck, hij speelt zijn directe tegenstander uit maar stuit hierna op de keeper. Na 85 minuten is de eerst volgende kans, Luc van Kuijck stuurt Gijs van de Lisdonk goed de diepte in, zijn schot is echter te zacht om het de keeper lastig te maken. Na enkele minuten blessuretijd fluit de goed leidende scheidsrechter af voor het einde van de wedstrijd.

Terechte uitslag

Al met al is de 0-0 eindstand een terechte uitslag. Melderslo is na 21 wedstrijden nog steeds ongeslagen, een uitermate knappe prestatie. Door het verlies van Handel is Melderslo nu ook officieel verzekerd van het spelen van de nacompetitie voor promotie naar de 2e klasse. Wie weet zit er nog meer in het vat dan de nacompetitie, volgende week zondag staat de uitwedstrijd tegen Handel op het programma. De ploeg kan de steun van de vele supporters wederom goed gebruiken!