15-12-2019: SV Melderslo 1 – Rooi 1

SV Melderslo verliest strijd om koppositie

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 15 december tegen Rooi 1 uit Sint-Oedenrode. De twee ploegen stonden samen bovenaan voor de wedstrijd, na de verrassende winst van SV Melderslo vorige week. SV Melderslo moest na zondag de koppositie helaas afstaan: de wedstrijd in sporthal De Berkel in Horst werd met 14-17 verloren.

SV Melderslo kende geen erg gelukkig begin. Na enkele minuten spelen keek de thuisploeg al tegen een 0-3 achterstand aan. Daardoor liep ze de gehele eerste helft achter de feiten aan. Rooi was scherper in de afronding dan SV Melderslo en dat maakte terugkomen moeilijk. Pas vlak voor rust was de achterstand grotendeels weggewerkt. Bij een stand van 9-10 gingen de teams de rust in. Na rust lukte het SV Melderslo niet om de achterstand om te zetten in een voorsprong. Rooi bleef de efficiëntere ploeg. Het was niet zo dat SV Melderslo geen mogelijkheden kreeg, er werd gewoon niet zorgvuldig met de kansen omgesprongen. Van de scherpte van vorige week was weinig meer te zien. Bovendien was de bal vaak na één schot al voor de speelsters van Rooi, die met hun lengtevoordeel veel afvang hadden. Toch bleef SV Melderslo knokken en werd er vechtlust getoond, maar het mocht uiteindelijk niet baten. De wedstrijd eindigde bij een stand van 14-17, waarmee SV Melderslo de koppositie inlevert aan Rooi en het moet doen met een tweede plaats in de Hoofdklasse.