17-02-2019: SV Melderslo 1 – Oranje Wit 1

Vechtlust SV Melderlso-korfbalsters eindigt toch in verlies

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 17 februari tegen Oranje-Wit 1 uit Leunen. De vorige confrontatie eindigde in een ruime nederlaag voor SV Melderslo, dus de ploeg had nog iets goed te maken. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Berkel in Horst. De eindstand was 13-14.

Hoewel SV Melderslo niet slecht aan de wedstrijd begon, keek het team al vrij snel tegen een achterstand aan. Oranje-Wit was loepzuiver en profiteerde van ieder kansje dat SV Melderslo weggaf. Toch bleef de ploeg vechten en liet ze zich de kaas niet zomaar van het brood eten. Bij rust was de stand 6-10. Na rust stond SV Melderslo nog steeds goed te ballen en er werden steeds minder kansen weggegeven. Er werd ontzettend hard gewerkt. De voorsprong kon Oranje-Wit dan ook niet uitbreiden, maar door een sterk verdedigend optreden van de ploeg uit Leunen, was het voor SV Melderlso ook moeilijk om in te lopen. Enkele minuten voor het eindsignaal, stond SV Melderslo nog steeds met 11-14 achter. Maar dat SV Melderslo in de slotfase heel gevaarlijk kan zijn, bleek uit de laatste twee minuten, waarin SV Melderslo nog twee keer wist te scoren. De gelijkmaker zat er helaas niet meer in en zo nam Oranje-Wit de punten toch mee naar huis. SV Melderslo mag echter trots zijn op de vechtlust die de ploeg deze wedstrijd heeft getoond.