19-02-2017 SVEB 1 – Melderslo 1 : 3 – 3

Venijn zit in de staart!
Op deze druilerige zondagmiddag hebben toch weer een flink aantal toeschouwers zich de moeite genomen om naar sportpark ‘t Venneke te komen om de wedstrijd SVEB 1 – SV Melderslo 1 te komen bekijken. Voorafgaande aan deze wedstrijd wordt een minuut stilte in acht genomen voor het plotselinge overlijden van het zeer gewaardeerde SVEB lid Wiel Hendrix.

Na het fluitsignaal is het Melderslo in de persoon van Stijn Vulling dat in de 5e en 11e minuut op zoek is naar de openingstreffer, maar de schoten gaan in het zijnet en voorlangs.
De eerste kans van SVEB daarentegen is wel meteen raak. Na een goed lopende aanval door het midden weet Joris de Mulder alleen voor de keeper de verre hoek te vinden. 1 – 0. In de 21e minuut wordt het risicovolle spel (in de eerste helft) van de anders zo straight spelende Rob Driessen keihard afgestraft. De bal wordt  Rob van de voeten “gesnoept” en de steekbal die volgt zet Tim Geurts alleen voor doelman Bas Westerveld. Met een schijnbeweging wordt Bas omspeeld en de bal binnen getikt. Een beetje tegen de verhouding kijkt de ploeg uit Melderslo na een kwart wedstrijd al tegen een 2 – 0 achterstand aan.
Aan Melderslo zijde mag er wel een schepje bovenop vinden velen, en gelukkig gebeurd dat ook. De resterende wedstrijd zijn de aanwezige toeschouwers getuige van vele facetten die het voetbalspel met zich mee brengen.
In de 26e minuut weet SV Melderslo de marge al te verkleinen. Na een mooie actie over rechts speelt Bart Verheijen de bal breed op Stan van de Pas. Stan plaatst de bal hard in de benedenhoek, 2 – 1.  Vier minuutjes later wordt de mooiste aanval van de 1e helft doeltreffend afgerond. Over rechts wordt de aanval opgezet door Jeroen Kallen en Rik Spreeuwenberg. Rik’s voorzet wordt bij de tweede paal terug gekopt door Stijn op Bart Verheijen. Bart neemt vervolgens de bal op de borst aan waarna hij de bal met links voor het inschieten heeft. En dat gebeurt dan ook, 2 – 2. In minuut 37 wordt na wederom een mooie aanval over rechts de bal door Bart Theeuwen met links voorlangs geschoten.
Na de thee gaat de wedstrijd verder zoals deze voor rust geëindigd was. Er worden regelmatig stevige duels “uitgevochten” en de scheidsrechter heeft de handen vol aan het nemen van de juiste beslissingen.
Melderslo heeft een veldoverwicht en creëert zich ook kansen maar het doelpunt wil maar niet vallen. Tot in de 73e minuut als wisselspeler Jeroen Gubbels een corner uit zijn aktie weet te halen. Deze leidt tot een scrimage voor het doel en wordt uiteindelijk binnengetikt, 2 – 3 denken velen, maar de scheidsrechter heeft in het tumult toch ergens een overtreding gezien en keurt het doelpunt af.
Melderslo blijft gaan voor de winst en in de 84e minuut wordt door trainer Vievermans met Dennis Gubbels een nieuwe aanvalskracht binnen de lijnen gebracht. Bij de spelhervatting weet Bart Verheijen zich vrij te spelen en zet de bal hard over de grond voor. De 10 seconden eerder ingevallen Dennis tikt verdiend de 2 – 3 binnen. Met nog maar een kleine tiental minuten te spelen lijkt de wedstrijd nu pas echt te beginnen. In minuut 85 krijgt SVEB een kans op de gelijkmaker en in minuut 86 nog een keer. Melderslo lijkt heel even de weg kwijt want in minuut 87 wordt de 3 – 3 toch zomaar ineens binnengeschoten.
Weer twee minuten later lijkt Tim Geurts zelfs ook nog de 4 – 3 te gaan maken, maar zijn schot gaat net voorlangs. Weer 3 minuten later weet SV Melderslo de mee ten strijde getrokken Jeroen Kallen in de spits te vinden. Zijn buitenkantje rechts lijkt in de verre hoek te belanden, maar goed keeperswerk van de doelman van SVEB voorkomt dit. Beide ploegen hadden natuurlijk graag de volle winst gepakt deze middag en de teleurstelling was bij beide ploegen na afloop zichtbaar en voelbaar. De winnaars stonden langs de lijn want voor de toeschouwers was het een zeer “vermakelijke” middag.