19-05-2019: SV Melderslo 1 – Merefeldia 1-0

Melderslo handhaaft zich in de 3de klasse!!!

Een heerlijke zonnige dag in Melderslo. De grasmat ligt er wederom perfect bij mede dankzij de weer werkende sproei-installatie waar de technische dienst overuren voor heeft moeten draaien.

Vandaag moest het dan gebeuren voor de mannen uit Melderslo. Met het oog op de nog komende uitwedstrijd tegen het bijna onverslaanbare NWC zouden de punten vandaag zeer welkom zijn om volgend jaar weer in de derde klasse uit te komen.

Vandaag moet Melderslo het echter wel doen zonder aanvoerder Bart Verheijen. Die vanwege een spierverrekking het seizoen voor hem vroegtijdig zag eindigen.

De aftrap is genomen en de eerste minuten lijkt Merefeldia Melderslo onder druk te zetten.

Echter in de 7de minuut het eerste gevaar voor het doel van Merefeldia. De linksback wil een bal wegwerken echter raakt hij deze compleet verkeerd waardoor deze hoog de lucht in gaat en in de eigen 16 lijkt te vallen. Peter Spreeuwenberg is er als de kippen bij en voordat de keeper kan ingrijpen krijg Peter zijn hoofd nog net tegen de bal. Helaas kan hij hier niet meer voldoende richting aangeven waardoor de bal net naast gaat.

1 minuut later is Melderslo wederom gevaarlijk. Gijs Coenders weet via de rechterflank de achterlijn te halen. Zijn voorzet wordt door de doelman gekeerd waardoor de bal voor de voeten van Stan komt. Zijn schot wordt echter ook gepakt door de keeper. Melderslo lijkt wat sterker dan de tegenstander.

In de 13 de minuut dient zich alweer de volgende kans aan. Een voorzet beland op het hoofd van Gijs Coenders die de bal net over de kruising ziet gaan.

In de 14de minuut een opmerkelijk moment als de scheidsrechter besluit het spel stil te leggen zodat Gijs Coender (wiens schoen aan de bovenzijde is ingescheurd door de noppen van een tegenstander) van schoenen kan wisselen.

In de 16de minuut een goede voorzet van Jeroen richting Peter die op ongeveer 13 meter van het doel de bal op de borst aanneemt en vervolgens 1 een keer uit de lucht op de slof neemt. Deze gaat helaas over het doel.

Is Merefeldia dan niet gevaarlijk??? Jazeker wel, want in de 18de minuut beland een goed schot vanaf de rand 16 maar net langs de paal. Daar komt Melderslo even met de schrik vrij. In de 22ste minuut wederom een gevaarlijk moment door het doel van Melderslo. Nr 7 van Merefeldia trekt vanaf rechts naar binnen en haalt vanaf de rand 16 uit op het doel van Melderslo. Echter de bal gaat door het midden en daardoor een makkelijke prooi voor doelman Bas. 3 minuten later wederom een aanval van Merefeldia echter het schot gaat over het doel. In de 27ste minuut is Melderslo weer aan zet. Gijs Coenders ontdoet zich op de rechtflank van zijn tegenstander. Helaas bereikt zijn voorzet geen medespeler. Weer twee minuten later is het goed werk van Teun die Gijs weet te bereiken op de rand van de 16. Gijs kan helaas net niet het laatste tikje geven om de bal richting doel te krijgen.

Net voor de thee krijgt Merefeldia nog een vrije trap op de rand 16 recht voor het doel van Melderslo. De vrije trap beland tussen te palen echter doelman Bas is alert en vangt de bal. Rust!!! Melderslo heeft dus een ligt overwicht en krijgt ook de betere kansen. Echter zal het ook de tweede helft nog vol aan de bak moeten.

We gaan verder. In 47ste minuut knokt Bart in de 16 van de tegenstander met de tegenstander flink om de bal. Hij houdt hier een hoekschop aan over. De leidt tot niets. In de 49ste minuut een vrije trap van Merefeldia op wederom een gevaarlijke positie net buiten de 16 meter. Deze gaat royaal naast. 5 minuten later is Merefeldia wederom gevaarlijk, echter een schot vanaf de 16 wordt gepakt door Bas.

Meteen hierna de tegenaanval van Melderslo. Het is Jeroen die op links met een knappe actie langs zijn tegenstander snelt. Hij trekt door naar de achterlijn en geeft een afgemeten voorzet op de bij de tweede paal inkomende Gijs Coenders die met veel overtuiging de bal hoog in het doel schiet 1-0. Ontlading en opluchting bij iedereen in en langs het veld. Nu nog een dik half uur volhouden. Merefeldia dat ook geen echte vuist meer kan maken heeft het laatste half uur wel licht overwicht maar krijgt ook geen uitgespeelde kansen meer. Dan klinkt het uitendelijke fluitsignaal. De resultaten op de andere velden zijn gunstig.  Melderslo speelt ook volgend seizoen weer in de 3de klasse. 27 punten in het debuutjaar in de 3de klasse. Een puike prestatie waar we met zijn allen trots op mogen zijn. Na de wedstrijd werd er nog afscheid genomen van assistent trainer Ed Seuren. Ed bedankt!!

Het bleef nog lang gezellig in de kantine!!!

Mannen, suc6 volgende week in Asten.