21-01-2018 ODC 1 – SV Melderslo 1: 12 – 9

Hard werk SV Melderslo-korfbalsters niet beloond

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 21 januari tegen kampioenskandidaat ODC 1 uit Ommel en Asten. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Schop in Asten. De wedstrijd eindigde in een stand van 12-9.

SV Melderslo was in deze wedstrijd bij voorbaat de underdog. Toch begon het met vechtlust aan de wedstrijd. Er werd vanaf het eerste fluitsignaal fel gespeeld en dat wierp zijn vruchten af. SV Melderslo wist het ODC erg moeilijk te maken met goed aanvalsspel en een verdediging die strak stond. De ploeg maakte bovendien goed gebruik van de frustraties aan de kant van ODC. In de rust stond er een gelijke stad van 7-7 op het scorebord en was van de underdogpositie van SV Melderslo geen spoor meer te bekennen. Na rust kwam ODC wat sterker uit de startblokken dan SV Melderslo. De ploeg wist snel op 9-7 voorsprong te komen en hoewel SV Melderslo daarna weer op scherp stond, lukte het niet om de achterstand nog in te halen. ODC verdedigde goed, waardoor SV Melderslo veel moeite had met het creëren en afronden van de kansen. Tot op het laatst bleef SV Melderslo vechten, maar scoren wilde niet meer lukken. Vlak voor tijd wist ODC het gat nog te vergroten naar drie doelpunten, waardoor de eindstand 12-9 werd.