21-10-2018: SV Melderslo 1 – HBSV 1

Melderslo wint gemoedelijke wedstrijd tegen nummer 3 HBSV.

Waar VVV al na 2 minuten paniek veroorzaakt in menige broekzak langs de lijn, is het in Melderslo een dik kwartier wachten tot er iets spannends gebeurt. De beginfase is afwachtend van beide teams zonder tot kansen te komen. Na dit rustige begin speelt Bart Theeuwen een strakke bal in op Dennis Gubbels die knap weg draait en Bart Verheijen diep stuurt. De uitgekomen keeper lijkt de bal weg te kunnen werken, maar Bart blokt de bal, waardoor deze het strafschopgebied in rolt. Twee verdedigers zou normaal gesproken voldoende moeten zijn om deze bal dan weg te werken, maar Bart weet met een geweldige sliding de bal tussen de verdedigers uit te harken en schiet al liggend de bal tegen de touwen, 1-0.
HBSV lijkt zeer ontevreden over de kwaliteit van de grasmat, gezien het feit dat ze alleen met hoge ballen proberen vooruit te komen. Echte kansen zijn er tot de rust verder dan ook niet te noteren.
Na rust blijft het beeld hetzelfde, Melderslo zakt in en maakt het HBSV vanaf de middenlijn moeilijk, waardoor Melderslo niet in de problemen komt. Na enkele speldenprikjes van HBSV volgt in de 57e minuut een corner van Melderslo die door Jeroen Gubbels zuiver op het hoofd van Bart Verheijen wordt gelegd. Bart mag geheel vrijstaand zijn tweede van de middag binnenknikken, 2-0  en wedstrijd in het slot. Van een offensief van HBSV is absoluut geen sprake, ze blijven de lange bal hanteren op de inmiddels naar voren geschoven laatste man. Op een kopbal van deze lange speler na, wordt het niet echt gevaarlijk voor het doel van Melderslo.
De wedstrijd wordt verdedigend prima gecontroleerd door de mannen van Wim Rijs en HBSV is niet bij machte om een goede kans te creëren. De harten van de supporters gaan nog even sneller kloppen als Erik zijn spieren op mag warmen, maar daar blijft het helaas ook bij ?.
Geen spectaculaire wedstrijd, maar dat maakt uiteraard niks uit als je de 3 punten met een 2-0 overwinning in eigen dorp houdt. Door het wegvallen van Oranje Zwart zal er qua punten nog het een en ander veranderen in de rangschikking, maar feit blijft dat Melderslo prima mee blijft doen in de bovenste regionen van de 3e klasse.