22-04-2018: SV Melderslo 1 – DAKOS 1: 15-13

Twee punten voor korfbalsters SV Melderslo

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 22 april tegen DAKOS 1 uit Someren. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo. De eindstand was 15-13.

Bij de vorige confrontatie tussen de ploegen gaf SV Melderslo in de slotfase van de wedstrijd nog één punt weg. De ploeg was nu dan ook gebrand op de twee punten. Ook DAKOS was echter niet gekomen om te verliezen en dat was te zien in het begin van de wedstrijd. Beide ploegen gingen de strijd fanatiek aan en er vielen veel doelpunten. Er was in de eerste helft nog niet duidelijk één sterkere ploeg, maar het was DAKOS dat in de rust op een 8-9 voorsprong stond. Na rust wist DAKOS in eerste instantie de voorsprong te behouden. Langzaam maar zeker wist SV Melderslo het tij echter te keren en werd de ploeg steeds dominanter. Met nog zo’n tien minuten op de klok kwam SV Melderslo eerst met 14-13 en daarna met 15-13 voor. Een spannende slotfase volgde, waarin DAKOS alles op alles zette om toch nog met de punten naar huis te kunnen. SV Melderslo gaf verdedigend echter niet meer veel weg en speelde de wedstrijd rustig en beheerst uit, waardoor de stand 15-13 bleef. Door deze overwinning neemt de ploeg nu een gedeelde derde plaats in op de ranglijst van de Overgangsklasse.