22-05-2022: SV Melderslo 1 – Heumen 1

SV Melderslo mist veel, maar wint toch eenvoudig

Voor de korfbalsters van SV Melderslo 1 stond op zondag 22 mei de wedstrijd tegen hekkensluiter Heumen 1 op het programma. Hoewel SV Melderslo veel moeite had met scoren, werd op sportpark De Merel in Melderslo relatief eenvoudig gewonnen. De eindstand was 12-7.

SV Melderslo was vanaf de eerste minuut de ploeg die de meeste en de beste kansen creëerde. En hoewel het creëren van kansen eenvoudig ging, bleek het afronden deze zondag een probleem te zijn. Daardoor lukte het niet om echt uit te lopen, hoewel dat eigenlijk wel paste in het spelbeeld. Bij rust stond er een magere stand van 5-2 op het scorebord. Na rust werd die voorsprong gelukkig wat uitgebreid, waardoor het voor SV Melderslo wat comfortabeler spelen werd. Toch bleef de thuisploeg veel kansen missen, al kwam de overwinning geen moment in gevaar. Uiteindelijk floot de scheidsrechter af bij een stand van 12-7. Met opnieuw 2 punten blijft SV Melderslo tweede staan op de ranglijst. Volgende week speelt de ploeg haar promotiewedstrijd tegen de nummer 3, DAW Schaijk. SV Melderslo staat op dit moment 4 punten voor op DAW. Met nog twee wedstrijden te spelen heeft de ploeg nog slechts 1 punt nodig om promotie naar de Topklasse veilig te stellen.