24-03-2019: Heumen 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo-korfbalsters pakken toch punt

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 24 maart een vroege wedstrijd tegen Heumen 1 uit Heumen. Iets na elven in de ochtend klonk het startsignaal voor de wedstrijd in sporthal De Passelegt in Overasselt. De eindstand werd 17-17.

SV Melderslo kon vrijuit aan deze wedstrijd beginnen: de ploeg was na vorige week al veilig voor degradatie en had dus niets meer te verliezen. Voor Heumen stond er nog wel wat op het spel. Bij winst was de thuisploeg nog in de race voor een promotiewedstrijd. Heumen begon dan ook duidelijk feller aan de wedstrijd dan SV Melderslo en wist al snel uit te lopen. Wellicht was het te wijten aan het vroege tijdstip, maar SV Melderslo was alles behalve scherp. Het verdedigde niet als collectief en aanvallend ging de ploeg uiterst onzorgvuldig om met haar kansen. Bij rust stond er dan ook een achterstand van 7-2 op het scorebord. Na rust ging Heumen in eerste instantie verder met het uitbouwen van de voorsprong. Toen ook SV Melderslo de korf eindelijk wist te vinden, leek er bij de speelsters een knop om te gaan. Langzaam maar zeker begon het team wat in te lopen op Heumen, dat wel nog steeds doelpunten maakte. Er was weer strijd zichtbaar en SV Melderslo kwam steeds dichterbij. Op een gegeven moment kwam het zelfs op gelijke hoogte met Heumen. In de slotfase had Heumen opnieuw de voorsprong gepakt: 17-16. Via een terecht gegeven strafworp wist SV Melderslo de stand echter net op tijd weer gelijk te trekken. Een zuiver afstandsschot van de uitploeg in de laatste seconde van de wedstrijd zat helaas net niet, maar SV Melderslo kan toch zeggen dat het zich door een goede tweede helft terug in de wedstrijd heeft gevochten en daarmee één puntje heeft verdiend.