26-05-2019 SV Melderslo 1 – SCMH 1

Makkelijke zege voor SV Melderslo-korfbalsters

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 26 mei tegen hekkensluiter SCMH 1 uit Mariaheide. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo. Door een eenvoudige 20-5 overwinning, mag SV Melderslo volgende week in Milheeze aantreden voor de kampioenswedstrijd.

SV Melderslo begon erg sterk aan de wedstrijd. Binnen enkele minuten stond er al een 3-0 voorsprong op het scorebord. De ploeg was op alle fronten sterker dan haar tegenstander. Door mooi en effectief korfbal te laten zien, wist SV Melderslo voor rust dan ook al een royale voorsprong van 12-2 op te bouwen. Na rust bleef het spelbeeld hetzelfde: SV Melderslo was de duidelijk betere ploeg. Wel verdween de scherpte in de afronding enigszins naarmate de wedstrijd vorderde. Het lukte de ploeg echter alsnog om 8 keer te scoren in de tweede helft. Ook SCMH wist de korf nog enkele keren te vinden, maar kwam er eigenlijk amper aan te pas. Bij een eindstand van 20-5 klonk het eindsignaal. Deze overwinning betekent dat SV Melderslo volgende week tegen MKV in Milheeze, één wedstrijd voor het seizoenseinde, de titel in de Overgangsklasse al veilig kan stellen. Eén punt is daarvoor genoeg.