27-03-2022: SV Melderslo 1 – DAKOS 1

SV Melderslo overklast DAKOS, maar staat met lege handen

De korfbalsters van SV Melderslo 1 speelden op zondag 27 maart tegen DAKOS 1 uit Someren. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Kruisweide in Sevenum. Van tevoren was al duidelijk dat er niets meer op het spel stond. Voor DAKOS stond de vierde plaats al vast en doordat koploper en kampioensfavoriet De Peelkorf verzaakte te winnen, was SV Melderslo daarnaast al voor de wedstrijd zeker van een derde plaats. Dat betekende helaas ook dat play offs tegen degradatie niet meer voorkomen konden worden. Toch gaf SV Melderslo alles en wist de ploeg met 25-12 te winnen.

SV Melderslo begon goed aan de wedstrijd en kwam direct op voorsprong. Toch ging het daarna in eerste instantie nog redelijk gelijk tegen elkaar op. Er werd om en om gescoord. Vlak voor rust had SV Melderslo wel een klein gaatje geslagen. Bij een stand van 11-8 gingen de ploegen de kleedkamers in. Na rust wist DAKOS nog op 11-9 te komen, maar daarna zette SV Melderslo een sprint in waar DAKOS geen antwoord op had. De thuisploeg scoorde 7 keer achter elkaar en bij een stand van 18-9 was de wedstrijd dan in principe ook al halverwege de tweede helft gespeeld. SV Melderslo was echter nog niet klaar met scoren en wist de korf nog een aantal keer te vinden voor het eindsignaal. Uiteindelijk werd met 25-12 gewonnen. Een mooie overwinning, maar gezien het verlies van De Peelkorf wel met een zure bijsmaak. In plaats van rechtstreeks klassenbehoud, moet SV Melderslo zich nu nog op gaan maken voor twee play offs tegen Oxalis, waarin wordt bepaald wie er handhaaft in de Hoofdklasse van het dameskorfbal.