27-10-2019: Sparta’18 1 – SV Melderslo 1: 3-0

Deze middag stond een bezoekje aan Sportpark ’t Spansel  op het programma om daar op het kunstgrasveld de strijd aan te gaan tegen het 1e van Sparta ’18. Beide ploegen willen graag de drie punten. Sparta wil graag medekoploper blijven en Melderslo wil de punten graag om weg te komen uit de onderste regionen.  In de 1e eerste fase van de wedstrijd houden de teams elkaar in evenwicht. In minuut 17 lijkt daar verandering in te komen als de nummer 15 van Sparta met zijn tweede gele kaart het veld mag verlaten. Even later lijkt Melderslo de 0-1 te laten aantekenen, maar de voorzet van Gijs vindt geen medespeler. Kort daarna lijkt Sparta een fout aan Melderslo zijde af te straffen maar het schot gaat voorlangs.In minuut 38 is het weer 10 tegen 10 als Teun Peeters onterecht met direct rood mag gaan douchen.  Het duidelijk hoorbare blokken van de bal door Teun wordt door de scheidsrechter uitgelegd als inkomen met gestrekt been. In minuut 41 krijgt Bart Verheijen vrije doorgang, maar de vingertoppen van de keeper voorkomen de 0-1. De 2e helft is 13 minuten oud als Sparta 1-0 maakt. De vrije trap wordt nog aangeraakt en dat laat doelman Bas kansloos. Melderslo mist de echte beleving om er nog iets van te maken Sparta gaat  daarentegen op zoek naar de verlossende 2-0 en hier krijgt het ook de kansen voor. In de 74e minuut wordt de paal nog geraakt, maar een minuut later is het dan toch raak. Na een mooi steekballetje wordt de terechte 2-0 binnengetikt. In minuut 78 laat Sparta na een snelle counter de 3-0 aantekenen waarmee de wedstrijd definitief op slot wordt gegooid.