29-01-2017: Altior 1 – Melderslo 1

Verlies voor SV Melderslo-korfbalsters
De korfbalsters van SV Melderslo speelden op zondag 29 januari tegen Altior 1 uit Heeswijk-Dinther. De wedstrijd werd gespeeld in sporthal De Zaert in Heeswijk-Dinther. De vorige confrontatie werd ruim gewonnen door SV Melderslo (19-12), maar in de ranglijst stond Altior boven SV Melderslo.

SV Melderslo begon alles behalve scherp aan de wedstrijd. Altior kende daarentegen een vliegende start en binnen tien minuten keek SV Melderslo dan ook tegen een 7-0 achterstand aan. Na een time-out kwam Melderslo verdedigend weer enigszins in de wedstrijd. Aanvallend wilde echter maar weinig lukken, waardoor er tijdens de rust nog altijd een royale achterstand van 9-2 voor Melderslo op het scorebord stond. Na rust was het SV Melderslo dat vliegend uit de startblokken kwam. Kansen werden in tegenstelling tot in de eerste helft vrij zuiver afgerond en verdedigend stond de ploeg nog steeds stabiel. SV Melderslo kwam terug tot 10-6 en kon daarna dichtbij Altior blijven. Het gat dat de ploeg ut Heeswijk Dinther in de eerste helft al had geslagen bleek echter te groot om nog in te halen. SV Melderlso moest het doen met een beperking van gezichtsverlies. Bij een 15-12 eindstand bleven de punten in Heeswijk Dinther. Door verlies van de beide concurrenten is er echter nog geen man overboord. SV Melderslo blijft op een mooie vijfde plaats staan in de hoofdklasse, waarmee klassenbehoud voorlopig nog niet verspeeld is.