29-05-2022: DAW 1 – SV Melderslo 1

SV Melderslo onderuit in eerste kans op promotie

De korfbalsters van SV Melderslo hadden op zondag 29 mei de eerste kans om de tweede plek in de Hoofdklasse, en dus promotie, veilig te stellen. Daarvoor moest wel een punt worden gepakt tegen nummer 3 DAW Schaijk. In een ontzettend spannende wedstrijd trok SV Melderslo helaas aan het kortste eind, al bleef de schade bij een eindstand van 12-11 beperkt.

SV Melderslo begon niet fel genoeg aan de wedstrijd en maakte het zichzelf daardoor onnodig lastig. Nadat de doelpunten eerst om en om vielen, liep DAW, dat het vizier wel op scherp had staan, later uit naar 6-3. Vlak voor rust wist SV Melderslo daar nog 6-4 van te maken, maar het was duidelijk dat er in de tweede helft een tandje bij moest. Gelukkig kwamen de Melderslose korfbalsters goed uit de kleedlokalen en vrij snel na rust werd de stand gelijk getrokken. Het zuivere DAW gaf zich echter niet gewonnen en maakte het SV Melderslo erg lastig. Lang bleef het gelijk tegen elkaar opgaan. In een zinderende slotfase, waarin nog verschillende doelpunten vielen, leek het in eerste instantie de goede kant op te vallen. SV Melderslo kwam enkele minuten voor tijd met 10-11 voor. Maar met twee rake afstandsschoten lukte het DAW nog voor het eindsignaal om de stand om te draaien naar 12-11. Zuur voor SV Melderslo, dat het moet doen met de wetenschap dat het erger had gekund. De ploeg staat namelijk nog steeds met 2 punten voor op DAW in de stand, dus de Schaijkse formatie kan met nog één wedstrijd te spelen alleen nog gelijk in punten komen met SV Melderslo. Omdat SV Melderslo in de vorige confrontatie met DAW met één doelpunt verschil won, is het onderling resultaat gelijk. Daarna wordt gekeken naar doelsaldo om de rangorde te bepalen, en dat van SV Melderslo is momenteel aanzienlijk beter dan dat van DAW Schaijk. Toch zullen de Melderslose korfbalsters er op 12 juni thuis tegen KVC 1 uit Hoogeloon alles aan moeten doen om het niet op doelsaldo aan te laten komen en de promotie veilig te stellen met een overwinning.