29-09-2019: SV Melderslo 1 – Stormvogels 1

Geen punten voor SV Melderslo

Onder gure weersomstandigheden speelden de korfbalsters van SV Melderslo 1 op zondag 29 september tegen Stormvogels 1 uit Luyksgestel. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo en eindigde in een 13-14 verlies voor SV Melderslo.

SV Melderslo begon goed aan de wedstrijd. Hoewel de ploeg in deze wedstrijd als promovendus tegen Topklasse-degradant Stormvogels eigenlijk de underdogpositie innam, was daar weinig van te merken. Het ging gelijk tegen elkaar op, beide ploegen creëerden kansen, maar maakten het elkaar verdedigend ook zo nu en dan lastig. Het was SV Melderslo dat met een 7-5 voorsprong de rust in kon. Na rust kwam Stormvogels echter enorm scherp uit de kleedkamers. De ploeg was in de eerste fase van de tweede helft loepzuiver en kon zo inlopen op SV Melderslo. Ongeveer een kwartier voor tijd wist Stormvogels ook over SV Melderslo heen te gaan. Het werd 10-13, maar in de slotfase stond de thuisploeg weer op. Ze wist terug te komen tot 13-14, maar een gelijkspel, hoewel misschien verdiend, zat er niet meer in. SV Melderslo moest het doen met de wetenschap ontzettend goede weerstand geboden te hebben tegen een mogelijke kampioenskandidaat, al was dat slechts een schrale troost en overheerste vooral de teleurstelling.