29-10-2017 SV Melderslo 1 – Meterik 1: 3-2

De  derby SV Melderslo 1  – Meterik 1 had vele toeschouwers van zowel uit- als thuisclub naar sportpark de Merel gelokt. Ze werden door de spelers beloond met een zeer vermakelijke voetbalmiddag. In de beginfase zijn de ploegen aan elkaar gewaagd. Beide ploegen zoeken de aanval maar we moeten wachten tot de 15e minuut voordat de eerste grote kans zich voordoet. Een voorzet vanaf rechts wordt door Meterik spits Dirk van Rengs tegen de dwarsligger gekopt.  In minuut 26 en 30 laat Tom Verlinden zich even gelden. waar hij eerst zijn directe tegenstander weet te poorten mist zijn afstandsschot even laten op enkele meters na doel. Even later wordt een terugspeelbal en verkeerd uitverdedigen de ploeg uit Melderslo bijna fataal. De aanvalslinie van Meterik weet deze geboden kans echter niet te verzilveren, Met een subliem steekballetje zet Stan van de Pas in minuut 38 spits Jeroen Kallen alleen voor de keeper. Zijn inzet mist op een haar na doel. In de 41e minuut ziet diezelfde Jeroen Kallen zijn kopbal gekeerd door doelman Haenen. Ook in tweede instantie is hij bij de inzet van Stan van de Pas de “sta in de weg” voor de openingstreffer van Melderslo. Op slag van rust krijgt Gijs Coenders nog een kopkans. Maar ook deze bal is weer een prooi voor Haenen.

Na de rust brengt trainer Vievermans met het inbrengen van Jeroen Gubbels vers bloed in de aanvalslinie van SV Melderslo. En dat betaalt zich in de 49e minuut al uit. Waar het afstandsschot van Bart Verheijen nog wordt gekeerd is het in de rebound Jeroen Gubbels die de bal hard in de verre hoek jaagt. 1 – 0. Melderslo heeft vanaf nu het betere van het spel en toch weet Dirk van Rengs in de 56e minuut met een fraai binnen gekopte vrije trap de 1 – 1 op het scorebord te brengen. In minuut 60 gaat Jeroen Gubbels met de bal aan de haal. Zijn rush en uiteindelijke voorzet doet de bal voorbij de tweede paal belanden. De attent reagerende Stijn Vullings weet de bal buiten de zestien weer op te pikken. Het naar binnen dribbelen en afstandsschot met links wordt door Stijn bekroond met een schitterend doelpunt 2 – 1.

Geconcentreerd en met fris spel creëert Melderslo zich kansen en het is wachten op de 3 – 1. Tot in minuut 81, als de concentratie heel even iets minder is. Een voorzet vanaf links door Meterik wordt door aanval, verdediging en keeper volledig verkeerd ingeschat waardoor de bal uiteindelijk tegen de touwen belandt. 2 – 2. Melderslo is echter niet van slag en in minuut 85 laat het haar mooiste doelpunt van deze middag aantekenen. De verre ingooi van Bart Theeuwen bereikt het hoofd van Jeroen Kallen. Hij knikt de bal behendig door naar Bart Verheijen. Bart weet vervolgens de in de 16 vrijstaande Jeroen Gubbels te vinden. En met zijn geplaatste schot in de linker kruising is de terechte einduitslag 3 – 2 een feit als de goed leidende scheidsrechter in de 93e minuut voor het einde van de wedstrijd fluit.