30-01-2017 Melderslo 1 – DEV Arcen 1 : 3 – 1

Een belangrijke overwinning na de winterstop van SV Melderslo 1 tegen DEV Arcen 1.
Een van de weinige wedstrijden die wel doorgingen na de vorstperiode. Het veld was redelijk bespeelbaar in Melderslo waar oud trainer van SV Melderslo, Rick Bonten, aantrad met zijn jongens van DEV Arcen tegen het in de nieuwe outfit spelende Melderslonaren.

Het eerste half uur was het voetballend niet al te sterk van beide kanten. Er werden kleine kansen gecreëerd maar dit leidde niet tot gevaar voor het doel. Het laatste kwartier van de eerste helft zette SV Melderslo iets meer druk waardoor dat ze ook een aantal kansen kregen. In minuut 33 een mooie voorzet vanaf links door Luc Hendrix. Deze werd lekker aangenomen door Bart Verheijen in de 16. Vrij voor de keeper maar helaas kon hij deze niet passeren. In de 36ste voorzet op Gijs Coenders maar ook Gijs kon het verschil nog niet maken met zijn hoofd. Tegenaanval Van DEV-Arcen in de 40ste minuut. Goede voorzet in de 16 en vrij in te koppen achter doelman Bas van Westerveld 0-1. Dan volgen de kansen zich weer op voor Melderslo. Wat in de 43 minuut resulteert in de gelijkmaker door Bram Keiren na een steekbal van Bart Verheijen. 1-1. Gelijk na de aftrap van DEV Arcen neemt Melderslo het weer over. Bart verheijen speelt zich vrij net binnen de 16 waar hij onderuit gehaald word door de doelman van Arcen, penalty. Bart neemt hem zelf hard linksonder in de hoek. Ruststand 2-1. Na de rust is het Melderslo die het meest initiatief toont. In de derde minuut word een vrije trap net buiten de 16 vernuftig genomen kort naar de achterlijn bij het doel waar de bal laag word voorgezet maar geen voet van Melderslo die deze bal erin kan tikken. In de 5de minuut word alweer Bart Verheijen onderuit gehaald binnen de 16, penalty. Zoals ook de eerste helft verzilverd Bart deze maar dan nu rechtsonder in de hoek. Maar wel nadat hij de bal 5 keer goed moest leggen van de scheidrechter die vond dat de bal niet goed lag.3-1 De stip is er niet voor niets gemaakt was zijn commentaar!! In de 15 minuut werd bram Keiren gewisseld vor Bart Theeuwen. In de 18 minuut voorzet Gijs Coenders op het hoofd van de meegekomen Martijn Kallen. Helaas kon Martijn deze bal net niet genoeg sturen en kopt over. In de 22stekomt er vanaf links een voorzet van Luc Hendrix in de 16. 3 man staan klaar voor deze bal in te schieten alleen geen van allen neemt dit initiatief….. In de resterende speeltijd drukt de scheidsrechter een redelijke stempel op de wedstrijd. Casper de Swart krijgt rood in de 32ste minuut  voor, in de ogen van de scheidsrechter, te onbesuisd doorgaan. Hierdoor moet Melderslo de laatste 15 minuten met 10 man verder. Verder paste de scheidsrechter een aantal malen de regel toe van een tegenstander verbaal afleiden tijdens het spel of bij een spelhervatting”. Dit tot ergernis van een aantal spelers.  Leon Vievermans de trainer van SV Melderslo besluit om in de 35st Gijs Coenders en Stijn Vulling te wisselen voor Peter Spreeuwenberg en Dennis Gubbels.  Ondanks dat ze met 10 man spelen krijgt Bart verheijen nog een 100 procent kans. Wel zelf gecreëerd door zich vrij te spelen en de doelman van Arcen te omzeilen maar om daarna niet meer de controle over de bal te hebben voor de bal in het doel te schieten. Eindstand    3-1. Een verdiende overwinning voor een matig spelend SV Melderslo.