30-04-2017 : Melderslo 1 – Leunen 1 : 0 – 4

SV Melderslo – SV Leunen: 0 – 4
Probeer daar maar eens een fatsoenlijk verslag over te schrijven werd er na de wedstrijd opgemerkt.

Al in de eerste minuut is het bijna raak. De voorzet van Caspar vindt helaas geen medespeler waardoor een 100% kans jammerlijk om zeep wordt geholpen. In minuut drie ziet het er verdedigend niet geweldig uit aan Melderslo zijde en dat leidt meteen tot de 0-1 voor Leunen. Leunen is feller, maar speelt ook geen goed voetbal. Het spel en de beleving aan de zijde van Melderslo is bedroevend te noemen en ze weten dit 90 minuten lang vol te houden. In minuut 7 krijgt Rik Spreeuwenberg een blessure op een plek waar verzorger Ron Thijssen met zijn zak water ook geen soelaas kan bieden. Gelukkig kan Rik de wedstrijd vervolgen. In minuut 32 maakt Leunen met een mooi afstandsschot de 0-2.  In minuut 35 staat de scheidsrechter een snel genomen vrije trap van Leunen toe. Melderslo laat Leunen vervolgens voor de 3e keer scoren. In de rust is het genieten geblazen van een lekker koud pilsje en Max Verstappen ligt op de vijfde plaats. De wedstrijdbal wordt maar weer eens gewonnen door een van de veteranen. In minuut 50 schiet Leunen naar een snelle counter op de lat. In de 56e minuut klinkt er plotseling muziek uit de luidsprekers wat de sfeer er goed inhoudt. In minuut 63 weet jeugdspeler Tom Verlinden zijn directe tegenstander te vloeren. Het getover met kaarten door de scheidsrechter wat hier op volgt, past geheel in het wedstrijd. Waar men eerst alleen maar schrikt van rood, lijkt even later geel gerechtvaardigd. In de 83e minuut is het dan helemaal over voor de rood-witten als Leunen 0-4 laat aantekenen. En dat maakt Leunen de terechte winnaar deze middag tegen een inspiratieloos Melderslo.