31-10-2021: SV Melderslo 1 – MKV 1

SV Melderslo wint ook laatste veldwedstrijd

De korfbalsters van SV Melderslo speelden op zondag 31 oktober hun laatste veldwedstrijd voor de start van het zaalseizoen. De wedstrijd werd gespeeld op sportpark De Merel in Melderslo tegen MKV 1 uit Milheeze. In de vorige confrontatie werd met 13-12 verloren van dit team. Die misstap in de strijd om promotie werd afgelopen zondag rechtgezet: SV Melderslo won met 15-10.

De wedstrijd ging fel van start en de eerste doelpunten vielen snel. In de eerste helft werd er nog om en om gescoord, hoewel SV Melderslo het betere spel liet zien. MKV was echter effectiever in de afronding en het was dan ook de uitploeg die in de rust op een 6-7 voorsprong stond. Na rust werd die voorsprong zelfs uitgebouwd naar 6-8, maar daarna zette SV Melderslo een stevige sprint in. De ploeg speelde mooi korfbal en creëerde veel kansen. Dat resulteerde in maar liefst vijf doelpunten achter elkaar, wat de stand op 11-8 bracht. De korfbalsters uit Milheeze bleven vechten, maar SV Melderslo liet de ploeg niet meer op gelijke hoogte komen. In de slotfase liep het team zelfs nog verder weg van MKV. Bij een stand van 15-10 klonk uiteindelijk het eindsignaal. Met deze overwinning, de vijfde op rij, gaat SV Melderslo als tweede van de Hoofdklasse de zaalcompetitie in. In het voorjaar wordt de veldcompetitie weer hervat. Dan mag de ploeg de tweede positie, die in de eindnotering promotie naar de Topklasse zou betekenen, gaan verdedigen.